اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاد دانشگاه فردوسی مشهد:

غدیر بی‌ارتباط با انتقال پیام و کار رسانه نیست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر گفت: غدیر بی ارتباط با انتقال پیام و کار رسانه نیست.

غدیر بی‌ارتباط با انتقال پیام و کار رسانه نیست
هادی وکیلی در حاشیه برگزاری چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: غدیر مسئله‌ای بسیار بزرگ بوده که دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است.
دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر افزود: یکی از کارکردهای رخداد و واقعه غدیر ارتباط مستقیم با نوع انتقال پیام و رسانه است.
دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر با بیان این که اجلاس غدیر در سال‌های قبل در سطوح مختلف صورت پذیرفته است، تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌های مناسبی برای این اجلاسیه در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که طبق نظریه مکتب اهل بیت (ع) امامت ستون و خیمه دین است، توضیح داد: تمام ارکان دیگر نیز معطوف و منوط به مسئله امامت و عبور از این مسیر برای ورود به علم نبوی است.
وکیلی تاکید کرد: در همین راستا مهم‌ترین هدف برگزاری این اجلاس نیز توجه موکد و پرداختن به مسئله امامت امیرالمومنین (ع) و همچنین ابلاغ این خبر در غدیرخم است.
وی با بیان این که پژوهش‌های غدیرشناسی از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: در این میان غدیرپژوهی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.
دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر عنوان کرد: در دنیای فعلی نظریه‌هایی همچون مارکسیسم، لیبرالیسم و امپریالیسم به بن بست خود رسیده و موضع غدیر می‌تواند جایگزین خوبی برای این نظریات باشد.
وی با اشاره به نشر محتوای این همایش در رسانه‌های خارج از کشور، اعلام کرد: بنابر این باید توجه بسیار زیادی به روند برگزاری این همایش و اجلاسیه مهم شود.
وکیلی گفت: در این اجلاسیه پنج نفر به بیان طرح بحث و دیدگاه پرداخته و پنج میز گفتگو نیز برای این منظور تشکیل می‌شود.
دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر به موضوعات مورد بحث در این اجلاس اشاره کرد و بیان داشت: جلوه‌های توحیدی در خطبه غدیر، نگاه
امیرالمومنین (ع) به آینده، مظلومیت حدیث غدیر، را به توحید و امامت، عرصه‌های نوین امامت‌پژوهی و ابعاد تاریخی غدیر از جمله این موضوعات است.
دبیر علمی چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر خاطرشان کرد این اجلاس در کنار جشن‌های مرسوم در ایام غدیرخم نگاهی بسیار تخصصی و علم محور را به مسئله غدیرخم خواهد داشت.
چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر با شعار "غدیر آخرین ابلاغ ، برترین میثاق" همزمان با فرارسیدن عید غدیرخم و از 22 تا 26 آبان‌ماه سال‌جاری در هتل‌الغدیر مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول