اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه گلپایگان:

واقعه غدیر در ولایت ریشه دارد/ انقلاب‌های منطقه از نبود ولی فقیه آسیب می‌بینند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه وهابیون در تلاشند که واقعه غدیر به فراموشی سپرده شود، گفت: آن‌ها غافل از این هستند که واقعه غدیر ریشه در اعماق تاریخ شیعه و ریشه در ولایت دارد.

واقعه غدیر در ولایت ریشه دارد/ انقلاب‌های منطقه از نبود ولی فقیه آسیب می‌بینند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی این هفته گلپایگان ضمن تبریک دهه ولایت به همه نمازگزاران بیان داشت: همواره باید با اهل ‌بیت(ع) زندگی کنیم و مرگ و زندگی ما با عشق به این بزرگواران رقم بخورد.
وی گفت: ولایت شیعه را مستحکم و بیمه کرده است، چون شیعه با استدلال و منطق حرف می‌زند، مقام نخست را بین مکاتب کسب کرده است و انقلاب اسلامی ایران به خاطر ارتباطی که با ولایت دارد، زمینه ساز توسعه و فرهنگ اهل بیت (ع) و تحکیم پایه‌های اسلامی در دنیا شده است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا، ولایت و غدیر دارد و باید مراقب باشیم که دشمنان این فرهنگ ولایی را از ما نگیرند و فرزندانمان را از فرهنگ ولایت جدا نکنند؛ جوانان انقلاب اسلامی باید با ولایت انس داشته باشند تا به بیراهه و نفاق کشیده نشوند.

*انقلاب‌های منطقه از نبود ولی فقیه آسیب می‌بینند

وی در ادامه به خیزش‌های انقلابی در کشورهای اسلامی و خاورمیانه اشاره کرد و افزود: تنها چیزی که انقلاب کشورهای اسلامی و خاورمیانه کم دارد، فقدان رهبری و ولایت است، چرا که با اتکا به ذات اقدس الهی و زیر پرچم ولایت بر استحکام انقلاب‌ها افزوده می‌شود.
اسماعیلی با بیان این مطلب که فرهنگ غنی شیعه بهترین و برترین فرهنگ‌ها است، اظهار داشت: همان‌گونه که شیعیان برای محرم و عاشورا مایه می‌گذارند، باید در جشن غدیر هم سرمایه گذاری کنند و همان‌طور که در محرم نذر می‌کنند، باید در غدیر هم متوسل به صاحب غدیر شوند و از امیرالمؤمنین (ع) حاجت بخواهند.
وی تاکید کرد: تمام سعی و تلاش وهابیون در این است که واقعه غدیر به فراموشی سپرده شود و در این راه از هیچ تبلیغی فروگذار نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند غدیر را از ما بگیرند و این واقعه را زیر سوال ببرند، اما غافل از این هستند که واقعه غدیر ریشه در اعماق تاریخ شیعه و ریشه در ولایت دارد.
امام جمعه گلپایگان همچنین به تجلیل از سادات در روز عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: تجلیل از سادات، تجلیل از امیر المومنین علی بن علی طالب (ع) و فاطمه زهرا (س) است و باید این سنت‌ها احیا شود و مورد اهتمام قرار گیرد و همچنین در این عید بزرگ زندگی زوج‌های جوان با ولایت و غدیر گره بخورد و برای همیشه این روز بزرگ در ذهنشان باقی بماند و زندگی سالم و ماندگاری را آغاز کنند.

*فرهنگ کتاب خوانی در جامعه افزایش یابد
وی در ادامه به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را باید در جامعه افزایش یابد و اوقات فراغت را با خواندن کتاب پر کنیم و فرزندانمان را به مطالعه کتاب تشویق و ترغیب کرده و نگذاریم که وقت آن‌ها به بطالت بگذرد و بر اساس ذوق و سلیقه‌ای که دارند و به مقتضای سنشان در مناسبت‌های مختلف کتاب به آن‌ها هدیه دهیم.
اسماعیلی یادآور شد: کتابخانه مساجد باید فعال شود و هر شخص در حد توانش کتاب به کتابخانه مساجد اهدا کند.

*بیانیه آژانس بی اساس است
وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به گزارش آمانو گفت: بیانیه آژانس بی اساس است و بر طبق نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشته شده است.
امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: آن‌ها به جای تهدید ما باید تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، چرا که حتی قانون ام پی تی را به رسمیت نشناخته‌اند.
اسماعیلی بیان داشت: خیزش و جنبش وال استریت که در برابر حکومت امریکا ایستاده است که دیگر مسلمان نیستند و از کشورهای عراق و افغانستان و لبنان که در خیابان‌های آمریکا جمع نشده‌اند، بلکه این‌ها مردم مظلوم و تحت ظلم و ستم امریکا هستند که به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند، حال فرافکنی می‌کنید و ملت ایران را تهدید می‌کنید.
وی اضافه کرد: ملت ایران با تمام قوا در برابر استکبار جهانی ایستاده است و نمی‌گذارد نگاه چپی به این کشور داشته باشید، این کشور در هشت سال دفاع نابرابر هزاران شهید راست قامت و باغیرت تقدیم نظام اسلامی کرده است و جوانان این مملکت همواره از مرزهای کشور دفاع می‌کنند.
امام جمعه گلپایگان به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر کسی در مخیله‌اش جسارت و اهانت را به ایران بپروراند، سیلی محکمی از مردم ایران می‌خورد، ما جنگ افروز نیستیم و نخواهیم بود؛ اما اگر کسی بخواهد جنگ افروزی کند، آن کشور را به سزای اعمالش می‌رسانیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول