اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت شهرستان زنجان:

واقعه غدیر یک اتفاق جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان زنجان در مراسم نواخته شدن زنگ ولایت با اشاره به واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر یک اتفاق جهانی است.

واقعه غدیر یک اتفاق جهانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام یعقوب موسوی ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ ولایت در دبیرستان دخترانه مهدیه اظهار داشت: دهه ولایت از روز عید قربان تا روز عید غدیر بوده و این دهه فرصت مناسبی برای شناخت ولایت فقیه است.
وی با اشاره به زمان پیامبر و انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان امام یادآور شد: این موضوع نشانگر اهمیت بسیار زیاد ولایت فقیه است.
امام جمعه موقت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در همه کارهای خود اقدام به انتخاب جانشین می‌کردند، ادامه داد: هدف پیامبر (ص) از این کار انسجام نظام اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در همه غزوات خود اقدام به جانشین می‌کردند، اضافه کرد: حتی در برخی از مواقع پیامبر (ص) اقدام دو تا سه جانشین می‌کردند تا امت اسلامی در غیبت آن بزرگوار بدون رهبر باقی نماند.
موسوی در ادامه با اشاره به واقعه غدیر یادآور شد: واقعه غدیر یک اتفاق جهانی است و در آن روز برای همیشه پیامبر اقدام به انتخاب جانشینی شایسته برای خود کرده است.
وی با بیان اینکه در روز عید غدیر پیامبر(ص) پس از 23 سال رهبری امت اقدام به انتخاب جانشین کرده‌اند، افزود: پیامبر (ص) سالیان طولانی اقدام به رهبری امت کرده و در آخرین سال عمر پربرکت خود نیز اقدام به انتخاب جانشین کرده‌اند تا امت اسلامی همانگونه به صورت منسجم به راه خود ادامه دهد.
امام جمعه موقت شهرستان زنجان با بیان اینکه پیامبر (ص) با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود و با ذکر همه شرایط اجازه هیچگونه شک و تردید برای منافقان باقی نگذاشتند.
وی با اشاره به اینکه در آخرین حج پیامبر (ص) که به حجة‌الوداع معروف است بسیاری از مسلمانان حضور داشته‌اند، ادامه داد: خود ابوبکر که به حضرت علی (ع) خیانت کرد از نخستین کسانی بود که در زمان انتخاب آن حضرت به عنوان جانشین با او بیعت کرد.
موسوی با بیان اینکه پس از حضرت علی (ع) فرزندان شایسته آن حضرت رهبری امت اسلامی را به عهده گرفتند.
وی با اشاره به رهبری با اقتدار امام خمینی (ره) در زمان انقلاب و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: امام خمینی (ره) با رهبری با تدبیر و آگاهانه خود به خوبی نظام اسلامی را اداره می‌کردند.
امام جمعه موقت شهرستان زنجان همچنین با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری در زمان حاضر اضافه کرد: در حال حاضر همگان وظیفه دارند که فرمایشات مقام معظم رهبری را اطاعت کنند.
وی خاطر نشان کرد: امام زمان (عج) خود نیز به حضور ولایت فقیه در جامعه اسلامی تاکید داشته و فرموده‌اند در زمانی که خود آن بزرگوار در غیبت کبری به سر می‌برند مردم وظیفه پیروی از ولایت فقیه را دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول