اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز:

واقعه غدیر در اهواز بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری نیروهای مقاومت بسیج بازسازی واقعه غدیر برای نخستین بار در اهواز انجام می‌شود.

واقعه غدیر در اهواز بازسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت عید سعید غدیرخم و دهه ولایت، شهرستان اهواز را آماده استقبال از این ولایت عنوان کرد و اظهار داشت:  همچون سال‌های گذشته مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهواز، نهادهای مردمی و  ارادتمندان ولایت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید سعید غدیر خم برنامه‌ریزی کرده و عشق و علاقه شیعیان به ولایت و مولی الموحدین حضرت علی (ع) را به نمایش در می‌آورند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای اجرا در مناطق حاشیه‌ای شهرستان اهواز تدارک دیده شده است، تصریح کرد: غدیرخم عید بزرگ مسلمانان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان اهواز برنامه‌هایی در خور شان این مناسبت به اجرا در ‌آید.
فدعمی برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام غدیر، برگزاری نماز وحدت در آموزشگاه‌ها، آذین‌بندی سطح شهر، برپایی جشن، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری شب شعر، نمایشگاه و مسابقات فرهنگی، مذهبی و هنری، عیادت از جانبازان و بیماران و کمک به زندانیان نیازمند را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در دهه ولایت عنوان کرد.
همچنین دبیر ستاد بین المللی غدیر خوزستان در این جلسه با اشاره به برکات عید سعید غدیر خم تاکید کرد: برنامه‌های دهه ولایت باید تاثیرگذار و پرمحتوا باشد و زمینه‌ای برای آگاهی مردم نسبت به موضوع و اهمیت ولایت فراهم کند.
سید موسی بلادیان افزود: باید تلاش شود سیره امام علی (ع) در تمام امور سرلوحه کار باشد و شخصیت والای آن حضرت الگوی جوانان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی با توجه به نیاز گروه‌های مختلف سنی، تحصیلی و صنفی مختلف برای برگزاری در عید سعید غدیر خم و هفته ولایت تدارک دیده شده است.
بلادیان تصریح کرد: به مناسبت عید غدیر خم مراسم جشن در همه روستاهای خوزستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دلیل اهمیت غدیر مسئله ولایت است، تاکید کرد: ولایت برای جامعه اسلامی مانند قلب برای انسان است، در طول تاریخ اسلام مردم مسلمان ایران پرچم‌دار ولایت و غدیر بوده‌اند.
دبیر ستاد بین المللی غدیر خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان ما با استفاده از تمام توان خویش در تلاش هستند تا امکان تبیین و تعمیق این مفهوم که مفهوم نجات بخش بشریت و زمینه‌ساز نجات انسان‌هاست را از ما بگیرند لازم است که فعالیت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی با بهره‌گیری از این فرصت استثنایی مباحث امامت و ولایت را به شکلی هدفمند در جامعه نهادینه کرد. 
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بایدد برای ترویج فرهنگ غدیر با الگوگیری از حکومت و رفتار علوی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در پاسداشت این عید بزرگ تلاش نمایند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول