اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کتابخانه‌های عمومی قاین:

کتابخانه‌ها مکانی برای تعاملات علمی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین گفت: کتابخانه‌های به عنوان مراکز فرهنگی مکانی تعاملات علمی و فکری محسوب می‌شود.

کتابخانه‌ها مکانی برای تعاملات علمی محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین مددی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زیرکوه به دیدار کتابداران با مقام عظمای ولایت اشاره کرد و اظهار داشت:امروز تحقق منویات رهبری یک ضرورت است و موضوع ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید می‌تواند جامعه ایمن و سالمی برای ما رقم زند.
وی افزود: حل مشکلات سر راه مباحث فرهنگی به منزله حذف خیلی از آسیب‌های اجتماعی از سطح جامعه است.
مددی وجود مقامات عالی استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها در انجمن کتابخانه‌های عمومی را نشان از اهمیت موضوع و توجه قانون‌گذار به این موضوع مهم دانست و گفت: کتابخانه‌ها باید این فرصت را غنیمت شمرده و از آن به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.
وی نگاه کلان به موضوع کتابخانه‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: کتابخانه‌های امروزی تنها یک کتابخانه نیستند بلکه یک مرکز فرهنگی و مکانی برای تعاملات فکری و علمی محسوب می‌شود.  
بخشدار زیرکوه نیز با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، گفت: بسیاری از ندانم‌کاری‌ها نشأت گرفته از نبود آگاهی‌های لازم و عدم مطالعه است.
علی شبانی با بیان اینکه امروز دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه همه ما است، تصریح کرد: همه مسئولان باید طوری عمل کنند که در پایان مسئولیت عملکرد قابل دفاعی داشته باشند.
در پایان سید مهدی فلکی به عنوان مسئول جدید کتابخانه شیخ محسن فقیه معرفی و از خدمات رضا علوی مسئول قبلی تقدیر شد. 
همچنین همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و غدیر خم و آغاز دهه ولایت، سادات به صورت رایگان به عضویت کتابخانه عبدالحسین فرزین سربیشه در می‌آیند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سربیشه با اعلام برنامه‌های کتابخانه عمومی فرزین این شهرستان گفت: کتابخانه فرزین سربیشه در هفته ولایت برنامه‌های متنوعی دارد که عضویت رایگان سادات و تقدیر از سادات عضو کتابخانه از آن جمله است.
علی هاشمی افزود: در 25 و 26 آبان ماه 1390 به مناسبت هفته کتاب عضویت عموم متقاضیان، در کتابخانه فرزین سربیشه همزمان با کلیه کتابخانه‌های عمومی استان رایگان خواهند بود.
وی به امانت‌دهی نرم‌افزارهای مذهبی و برگزاری پایگاه نقاشی ویژه کودکان در این هفته اشاره کرد و افزود: مسابقه بزرگ خطبه غدیر به دو شکل مکتوب و آنلاین همزمان با سراسر کشور در شهرستان سربیشه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول