اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز:

استان البرز با کمبود کتابخانه مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اعلام کرد:‌ متاسفانه تعداد کتابخانه‌های این استان با نیاز جمعیتی ساکنان البرز همخوانی نداشته و ما نیازمند احداث کتابخانه‌های جدید هستیم.

استان البرز با کمبود کتابخانه مواجه است
 رمضانعلی محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت:‌ یکی از مولفه‌های اصلی سنجش سطح فرهنگی هر جامعه، ارائه آمار کتابخوانی در آن جامعه است.
وی افزود:‌ موفقیت در عرصه توسعه و رشد کتابخوانی در هر جامعه‌ای نیازمند اقدامات فرهنگی و سخت‌افزاری از جمله توسعه امکانات مناسب برای عرضه کتاب در میان مردم است.در این راستا و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی چندین کتابخانه‌ جدید احداث می‌شود محسنی اظهار داشت: تأسیس این کتابخانه‌ها گامی مهم در جهت توسعه فرهنگ است.
وی ادامه داد: باید با راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌ها اقدامی اساسی را در مسیر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته و نوجوانان و جوانان را به سمت این فرهنگ سوق دهیم.
این مسئول با بیان این که هم اکنون آمار کتابخوانان در کشور از استانداردهای جهانی بسیار پایین است، گفت: متأسفانه کتاب و کتابخوانی امروز از رشد بسیار پایینی برخوردار است لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این مهم به استانداردهای لازم برسد.
محسنی تأکید کرد: توجه به تجهیز کتابخانه‌ها نیز یکی از مهمترین مولفه هایی است که باید در کتابخانه‌ها مورد توجه قرار داد.
وی تأکید کرد: هنگامی که منابع کتاب در کتابخانه‌ها تکمیل باشد اعضا و مراجعه کنندگان با رغبت بیشتری به کتابخانه‌ها مراجعه کرده و همین امر سطح کتابخوانی را ارتقا می‌دهد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته کتاب در استان البرز اشاره کرد و گفت: تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقه‌های مختلف کتابخوانی از مهمترین برنامه‌های این هفته در استان البرز است.
محسنی افزود: برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب در شهرستان‌های استان البرز از دیگر اقداماتی است که در هفته کتاب و کتابخوانی دراین استان اجرایی می‌شود.
وی اجرای طرح اهدای کتاب و برگزاری کاروان کتاب به تمامی کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول