اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای امسال تاکنون؛

شهرداری‌ها 94 میلیون تومان به کتابخانه‌های کردستان پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: کارشناس کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌های کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون شهرداری‌های این استان از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها 94 میلیون تومان به کتابخانه‌های استان کمک کرده است.

شهرداری‌ها 94 میلیون تومان به کتابخانه‌های کردستان پرداخت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماجد رموزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: استان کردستان در زمینه کتابخانه‌های مشارکتی و روستایی مقام نخست کشوری را دارد.
وی افزود: در حال حاضر 35 باب کتابخانه مشارکتی در روستاهای استان وجود دارد که یکی از جنبه‌های موثر این کتابخانه‌های مشارکتی تعامل و همکاری با دهیاری‌ها و افراد حقیقی است و کتابخانه‌ها نیز منابع و تجهیزات در اختیار آنان قرار می‌دهد.
کارشناس کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌های کردستان در ادامه با اشاره به فعال بودن 79 باب کتابخانه مشارکتی در سطح استان بیان داشت: از این میزان 35 باب آن روستایی است.
رموزی تصریح کرد: در دور سوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احداث کتابخانه مشارکتی و روستایی مصوب شده که باید 40 باب کتابخانه تا پایان امسال احداث شود.
وی اضافه کرد: بیشترین کتابخانه مشارکتی در روستاهای شهرستان سقز وجود دارد که در این راستا مردم منطقه بیشترین تعامل و همکاری را در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های مشارکتی داشته‌اند.
کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌های استان در ادامه با اشاره به فعالیت انجمن کتابخانه‌های عمومی در تمام شهرستان‌ها افزود: تاکنون 30 انجمن کتابخانه‌های عمومی در تمام شهرها و شهرستان‌های استان دایر شده است.
رموزی با اشاره به پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌های استان اضافه کرد: در سال‌جاری نیم درآمد شهرداری‌های استان 10 درصد کاهش یافته و از 25 شهرداری استان کردستان از ابتدای امسال تاکنون 94 میلیون تومان درآمد وصول شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهر سنندج نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون 63 میلیون تومان درآمد به کتابخانه‌های عمومی پرداخت شده که در سال گذشته این میزان 149 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول