اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اشنویه خبر داد:

برخورداری 99 درصد روستاهای اشنویه از آب آشامیدنی سالم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اشنویه گفت: 99 درصد روستاهای اشنویه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

برخورداری 99 درصد روستاهای اشنویه از آب آشامیدنی سالم
علی اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشنویه درصد شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای شهرستان را 99 درصد اعلام کرد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای چهار طرح عمرانی بیش از 3 هزار و 240 نفر ساکن در چهار روستای شهرستان اشنویه از آب اشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
اصلانی افزود: این طرح‌ها در روستاهای سنگان، گندویلا، حسن نوران، چشمه گل اجرا شده است و برای اجرای این طرح‌ها بیش از 8 هزار متر خط انتقال و 13 هزار و 500 متر شبکه‌ی داخلی احداث و با حفر سه حلقه چاه عمیق سه منبع ذخیره‌ی آب به ظرفیت 320 متر مکعب احداث شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اشنویه هزینه اجرای این طرح‌ها را 7 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح‌ها از اعتبارات شبکه آب و فاضلاب روستایی استان تامین و پرداخت شده است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها 557 خانوار از ساکنان این روستاها از آب سالم بهداشتی برخوردار شدند.
اصلانی ایجاد شش اتاق کلرزنی در روستاهای لولکان، گرده گل، ده گرجی، شاهوانه، کانی‌رش و سنگان را بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این اتاق‌های کلرزنی 3 هزار و 930 نفر از ساکنان این روستاها از آب استاندارد و سالم بهداشتی بهره‌مند شدند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اشنویه افزود: آب مصرفی روستاهای این شهرستان در طول سال توسط کارشناسان بهداشت و درمان و آب و فاضلاب روستایی کنترل و ارزیابی شده که آب مصرفی روستاهای زیر پوشش این اداره دارای بالاترین درصد کیفیت کلراست.
اصلانی اضافه کرد: در حال حاضر 43 روستای این شهرستان با بیش از 3 هزار و 520 خانوار از خدمات این اداره بهره‌مند هستند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اشنویه اظهار داشت: طرح نقشه‌برداری مطالعات اجرا و استانداردسازی اجرای طرح آبرسانی به تمام روستاهای این شهرستان به پایان رسیده است.
وی گفت: اجرای طرح آبرسانی به روستاهای قلاتیان، شیخ عثمان و گلاز مهمترین اولویت‌های طرح‌های آبرسانی سال جاری در شهرستان اشنویه هستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول