اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

مهم‌ترین دستاورد جشنواره تئاتر ماندگاری‌اش در همدان است

خبرگزاری فارس: دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: واگذاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به مدت پنج سال به همدان می‌تواند منجر به شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان و شکل‌گیری هویت فرهنگی شهر همدان شود.

مهم‌ترین دستاورد جشنواره تئاتر ماندگاری‌اش در همدان است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، شهرام کرمی با بیان اینکه باید شکرگزار باشیم که تئاتر کودک و نوجوان پایگاهی برای خود می‌یابد، افزود: واگذاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به مدت پنج سال به همدان مقدمه‌ای است که می‌توانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا این رویداد تاثیر مثبتی در جریان تئاترکودک و نوجوان داشته باشد و بتواند منجر به شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان و شکل‌گیری هویت فرهنگی شهر همدان شود.
وی اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فقط یک جشنواره نیست بلکه رویداد هویت‌بخشی است که می‌تواند با نام شهر برگزار کننده‌اش عجین شود و به این منظور بیشتر از توجه مسئولان کشوری و استانی متکی به تلاش خود هنرمندان است که باید این موضوع را تقویت و کاستی‌ها را برطرف کنیم.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اذعان به اینکه سطح کیفی آثار نمایشی ایران بالا است، گفت: باید به قابلیت تئاتر کودک و نوجوان اعتماد کنیم و با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و دراز‌مدت و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره، آن را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه برخلاف فیلم کودک و نوجوان، در حوزه تئاتر کودک و نوجوان روند جریان‌سازی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: خانواده تئاتر کودک و نوجوان، چراغ تئاتر کودک را روشن نگاه داشته‌اند که این تلاش منجر به برگزاری جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی شده است و برنامه‌ریزی در این راستا می‌تواند منجر به تولید مستمر و شکل‌گیری جریان قوی تئاتر کودک و نوجوان شود.
کرمی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت‌های بیشتر از تئاتر کودک و نوجوان بتوانیم در درازمدت به یک نگاه حرفه‌ای برسیم و داوران نمایش‌ها، کودکان و نوجوانان باشند.
وی گفت: باید از طریق برنامه‌ریزی‌های درازمدت، زمینه ساخت سالن‌های نمایشی بیشتر طی پنج سال آینده در همدان را فراهم کنیم تا جشنواره‌های آینده با حضور بیش از 60 گروه نمایشی و در مدت یک ماه برگزار شود.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ادامه با تاکید بر این جمله که نمی‌خواستیم بخش بین‌الملل ویترین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باشد، افزود، مبنا را بر این گذاشتیم که کارها با کیفیت مناسب و تنوع کافی انتخاب شود و جشنواره منجر به تعامل بیشتر گروه‌های ایرانی و خارجی شود تا بخش بین‌الملل نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.
وی بارش برف در همدان در ایام جشنواره را به فال نیک گرفت و گفت: روزهای برفی تداعی‌گر روزهای کودکی است و از این بابت نگران نیستیم.
کرمی با بیان اینکه مسئولان همدان نسبت به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان پیگیر و ثابت‌قدم بودند، ادامه داد: برگزاری یک رویداد هنری در یک شهر اتفاق بزرگی است و نیاز به حمایت‌های مختلف و ایجاد ظرفیت دارد، در این میان مسئولان همدان پیگیر برگزاری رویدادهای هنری مختلف هستند که این شرایط بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.
وی گفت: هزینه‌های جشنواره از دو منبع استان همدان و وزارتخانه مربوطه تامین می‌شود و خوشبختانه در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشکل مالی نداریم و حق‌الزحمه گروه‌های نمایشی پس از اجرا پرداخت می‌شود.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ارائه گزارشی از گروه‌های شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نحوه برگزاری آن گفت: 350 هنرمند و خانواده تئاتر کودک و نوجوان در بخش‌های مختلف داوری، انتخاب و گروه‌های نمایشی مشارکت دارند و بیش از 700 هنرمند در مرحله نخست متقاضی شرکت در جشنواره بودند.
وی با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره شش عنوان کتاب تئاتر کودک و نوجوان رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال مشکلی در مورد سالن‌ها نداشتیم و ظرفیت سالن‌های نمایش و تعداد اجراهای جشنواره 30 درصد افزایش یافته است.
کرمی گفت: تمام هنرمندان، مسئولان و اعضای ستاد تهران و همدان تلاش کردند تا همه چیز به نحو احسن اتفاق بیفتد و همه اذعان دارند که همدان امسال در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با تجربه‌تر شده است. 
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول