اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فارس گزارش می‌دهد؛

‌بیست و سومین جشنواره تئاتر لرستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان با معرفی آثار برتر جشنواره در سالن اجتماعات شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.

‌بیست و سومین جشنواره تئاتر لرستان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان با اشاره به نقش و تاثیرگذاری هنر در جامعه گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که در مقوله فرهنگ و هنر نهفته است، می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها بسیاری از اهداف موردنظر در جامعه را محقق کرد.
حسن شریعت‌نژاد افزود: با توجه به تاثیر عمیق هنر نمایش در مخاطب، می‌توان از این ظرفیت عظیم برای حل مسایل و مشکلات در حوزه‌های مختلف به ویژه مسایل و مشکلات اجتماعی به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش و تاثیر عمیق هنر نمایش عنوان کرد: هنر نمایش به دلیل جذابیت و اثرگذاری بالا، سال‌ها در خاطره افراد خواهد ماند و جا دارد، برای گسترش هنر نمایش در جامعه زمینه جذب مخاطبان بیشتر را با ساخت امکانات لازم و فراهم کردن زمینه فعالیت هنرمندان فراهم ساخت.
شریعت‌نژاد خواستار توجه بیشتر مدیران و مسئولان به مقوله فرهنگ و هنر شد و گفت: اگر مدیران و متولیان امر، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی را با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر به پیش ببرند، قطعا جامعه بهتر و عمیق‌تر این برنامه‌ها را می‌پذیرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه برنامه‌ها و کارها با هنر ماندگارتر خواهند بود، عنوان کرد: اگر مدیران در برنامه‌های کاری خود از ظرفیت رسانه و هنر به خوبی استفاده کنند، قطعا در روند کاری خود موفق‌تر بوده و افکار عمومی نیز آنان را مود حمایت قرار می‌دهند.
شریعت‌نژاد همچنین به تهاجم فرهنگی دشمن با بهره‌گیری از ابزار هنر اشاره کرد و افزود: در شرایطی که بیش از 120 شبکه فارسی زبان علیه نظام فعالیت دارند، مقابله با آن‌ها جز با ابزار هنر امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی غنی و چند هزار ساله تمدن ایران خاطر‌نشان کرد: در حالی که برخی ملل به دلیل ضعف پیشینه تاریخی به سرقت آثار هنری دست می‌زنند، ایران با داشتن تمدنی غنی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته در فرهنگ و هنر همواره سرآمد سایر ملل بوده که باید به این مقوله بیشتر توجه کرده و آن‌را به جهانیان شناساند.
در ادامه مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه محور اصلی کار هنری تولید آثار ماندگار و با ارزش است، گفت: رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه هنر بسیار سنگین و خطیر است.
حجت الاسلام علی اسماعیلیان با بیان اینکه تئاتر به عنوان یک نیاز و ضرورت اجتماعی پیوند دهنده تاثیرگذار در تحولات فرهنگی و هنری است، عنوان کرد: هنر نمایشی تئاتر، هنری زنده است که با حضور مستقیم هنرمندان روی صحنه شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش هنر تئاتر در جامعه اظهار کرد: تئاتر قابلیت تحول مخاطبان خود را دارد به گونه‌ای که موجب نمایش کارکردها در ابعاد گوناگون وجودی انسان و جامعه را گسترش می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: راز ماندگاری هنر در ارتباط با مردم نهفته است و پیمودن این مسیر نیازمند ساختن آثار مبتنی بر فرهنگ، آداب و اعتقادات مردم است.
‌اسماعیلیان در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استان لرستان نیز افزود: در این جشنواره 9 گروه در قالب هشت گروه نمایشی و یک گروه نمایشنامه‌خوانی در هفت شهرستان استان لرستان نمایش‌های خود را از 17 تا 19 آبان ماه اجرا کردند.
به گفته وی، سه داور از مرکز هنرهای نمایشی ایران کار داوری بیست و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان را بر عهده داشتند.
از مجموع 56 اثر ارائه شده به جشنواره، 9 نمایش در طول سه روز برگزاری جشنواره به روی صحنه رفت.
هیئت داوران از مجموع آثار ارائه شده به جشنواره، نمایش وقتی سپیده دم می‌زند کسی منتظر است، از خرم‌آباد را به عنوان نمایش برتر جشنواره انتخاب کردند و نمایش  وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد کاری از هنرمندان شهرستان دلفان نیز مقام دوم اثر برتر جشنواره را به خود اختصاص داد، که برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای نیز انتخاب شدند.
هیئت داوران جشنواره همچنین در بخش کارگردانی امیر دلفانی، احسان کاظمی فرد و زینب مردای را به ترتیب به عنوان کارگردانان برتر جشنواره انتخاب و معرفی کرد.
در بخش متن آثار نمایشی نیز، امیر دلفانی، مهدی صالح یار و کورش شمس به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش موسیقی مازیار فرجی و الهام قمری از خرم‌آباد برتر شناخته شدند، ضمن اینکه هیئت داوران از جهانگیر لطفی از الیگودرز در این بخش تقدیر کرد.
در بخش بروشور حجت‌الله امامی از ازنا و در بخش گریم محمد عبداللهی از الشتر، در بخش دکور روح الله امامی از خرم‌آباد، یوسف مرادیان از دلفان و زینب مرادی از خرم‌آباد نیز به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
همچنین در بخش لباس محسن لک از ازنا و سمیه یوسفوند از التشر به صورت مشترک اول شدند، همچنین کانون منتقدین استان لرستان نیز در بخش بازیگری زن و مرد، نویسندگی و کارگردانی نفرات برتر را انتخاب و معرفی کرد، بر همین اساس، در بخش بازیگری زن، کانون منتقدین جایزه نقدی و لوح تقدیر جشنواره را به خانم زینب قمری به خاطر بازی در نمایش 100 درجه سانتی‌گراد از خرم‌آباد اهدا کرد.
در بخش بازیگری مرد منتخب از نگاه منتقدین، محسن زنگ زرین به خاطر بازی در نمایش غریبه از بروجرد به عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شدند.
در بخش نویسندگی امیر دلفانی به خاطر نگارش نمایشگاه وقتی سپیده دم می‌زند کسی منتظر است، از خرم‌آباد شایسته دریافت جایزه نقدی و لوح تقدیر شناخته شد.
در بخش کارگردانی نیز کانون منتقدین جایزه نقدی و لوح تقدیر را به کارگردان منتخب احسان کاظمی فرد به خاطر کارگردانی نمایش وقتی صدای سوت می‌شنوی سر تو بدزد از دلفان اهدا کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول