اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد؛

رونمایی از اشیای تاریخی پس گرفته شده از انگلیس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 18 شی تاریخی بازپس گرفته شده از انگلیس روز جمعه 20 آبان ماه در مراسمی با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

رونمایی از اشیای تاریخی پس گرفته شده از انگلیس
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله احمدزاده کرمانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اشیا قیمتی متعلق به تمدن 10 هزار سال جیرفت است که از طرق حفاری غیرمجاز توسط عوامل انگلیسی به خارج از کشور صادر و در لندن به نمایش گذاشته شدند.
وی در ادامه با اشاره به تعهد اشتغال این سازمان در سال‌جاری، گفت: براساس تمهیدات سازمان میراث فرهنگی کشور ایجاد 107 هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار گرفت که با تلاش مسئولان این سازمان در گستره کشور تاکنون 60 درصد این تعهدات اجرایی شده است.
احمدزاده کرمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 60 هزار فرصت شغلی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ایجاد شده است.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ارزش دلاری کالاهای صنایع دستی صادر شده از کشور، گفت: طی پنج سال گذشته سهم صادرات کالاهای صنایع دستی از مجموع صادرات غیرنفتی بسیار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته افزون بر یک میلیارد دلار صنایع دستی از کشور صادر شده است که سهم استان چهارمحال و بختیاری از این میزان افزون بر 105 هزار دلار بوده است.
احمدزاده کرمانی از پیشرفت 20 درصدی صادرات صنایع دستی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان تا پایان امسال صادرات کالاهای صنایع دستی افزون بر 29 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور با بیان اینکه از متوسط رشد گردشگری جهانی جلوتر هستیم، گفت: از ابتدای سال‌جاری میزان ورودی مسافران و گردشگران خارجی به این کشور 15 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در این مدت افزون بر یک میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به این کشور وارد شده است که این مسئله گواهی صادق بر بی تأثیر بودن تحریم‌های کشورهای غربی و استکبار جهانی علیه ایران است.
وی بر ضرورت ارتقای بعد نظارتی این سازمان بر تولید صنایع دستی در کشور خبر داد و گفت: به‌منظور حمایت از هنرمندان صنعت‌گر تاکنون 400 بازارچه صنایع دستی در کشور ایجاد شده است که از این تعداد 60 بازارچه به صورت دائمی ایجاد شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول