اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد:

نمایش اشیای تاریخی در موزه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی زنجان گفت: اشیای تاریخی مردم این استان با نام صاحبان آنها در موزه زنجان به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش اشیای تاریخی در موزه زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بخش قابل توجهی از آثار تاریخی به ویژه اسناد و اشیا با ارزش تاریخی در خانه‌ها و مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نمایش اثر در موزه و یک مرکز رسمی به اثر اعتبار تاریخی و ملی می‌دهد، خاطر‌نشان کرد:‌ این آثار در صورت امکان مورد پژوهش و مطالعه کارشناسان قرار می‌گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه آثار تاریخی در دست مردم با نام صاحبان اثر و در موزه صنایع دستی (بنای دارایی) به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد:‌ امیدواریم مردم با توجه به نمایش آثارشان در موزه استقبال خوبی از این طرح به عمل آورند.
وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی در مدت مشخص و با هماهنگی صاحبان اثر در موزه مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد، ادامه داد: به منظور نمایش آثار همه مردم در موزه "بنای دارایی" نمایش آثار با محدودیت زمانی مشخص روبرو می‌شود.
نقی‌زاده محجوب با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از آسیب اشیا و اسناد نگهداری شده در خانه‌ها کارشناسان میراث فرهنگی استان زنجان به شهروندان مشاوره فنی ارائه می‌دهند، افزود: با تمهیدات صورت گرفته توسط اداره میراث فرهنگی استان زنجان آثار کسانی که توانایی لازم برای نگهداری مطلوب از آثار تاریخی را ندارند در این موزه نگهداری می‌شود.
وی طرح نمایش آثار تاریخی مردم با نام خود را بیانگر اعتماد مردم به نهادهای دولتی اعلام کرد و افزود: این آثار در فهرست آثار تاریخی نیز ثبت و گواهی ثبت به صاحبان آثار و اشیای تاریخی ارائه می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان عنوان کرد: نمایش آثار مردم در موزه‌ها فرصتی به منظور آشنایی مردم با پیشینه و فرهنگ قدیم  کشور و به ویژه استان زنجان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه نمایش آثار تاریخی مردم در موزه موجب افزایش غنای تاریخی و فرهنگی موزه‌های استان زنجان می‌شود، خاطر نشان کرد:‌ تنوع اثر در موزه‌ها موجب افزایش استقبال از سوی بازدید کنندگان نیز می‌شود.
نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه نمایش آثار مردم فرصتی برای آنها محسوب می‌شود، اضافه کرد: مردم با نمایش آثار خود به نوعی از این اثر در راستای ترویج فرهنگ استفاده می‌کنند.
وی همچنین ادامه داد: طرح نمایش آثار تاریخی مردم استان زنجان در موزه‌ها موجب پیشگیری از یکنواختی در موزه‌های استان می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان همچنین به افزایش بازدید‌ کننده‌ها از موزه‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: طرح نمایش آثار مردم نیز به افزایش گردشگران کمک می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول