اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

فرهنگ مطالعه در فضای کتابخانه‌ها محبوس نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نباید در فضای کتابخانه‌ها محبوس شده و کتابخوانی تنها به حضور در این فضاها ختم شود.

فرهنگ مطالعه در فضای کتابخانه‌ها محبوس نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال اظهار داشت: سبد خالی از کتاب خانوار برای ما نگران کننده است و باید طوری فضاسازی و برنامه‌ریزی شود تا این خلاء جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمان مطالعه در استان به نقطه مطلوب برسد که در این راستا کمیته‌های نهضت مطالعه مفید و مطالعات غیر ‌درسی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ابراز تاسف از اینکه مدت زمان مطالعه در استان بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است، ابراز داشت: در بسیاری از کشورهای جهان 35 درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها هستند در حالی که این رقم در ایران کمتر از چهار درصد است.
فرهمندامین همچنین گسترش مطالعه در مدارس را نیز بسیار مفید و مهم اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی طرح مطالعه‌یاوران در مدارس استان و انتخاب 300 نفر به عنوان مطالعه یاور در صدد افزایش زمان، میزان و تنوع مطالعه در استان اردبیل هستیم.
این مسئول تشکیل کمیته مطالعه مفید در استان را در راستای بهبود زمان مطالعه اعلام کرد و بیان داشت: در هر یک از شهرستان‌های دهگانه استان اردبیل 17 نفر به عنوان عضو این کمیته‌ها انتخاب شدند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ابراز داشت: تمام این 170 نفر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رساندن سقف مطالعه به استانداردهای جهانی می‌کوشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمندامین در پایان سخنان خود با انتقاد از اینکه مطالعه تنها به فضاهای کتابخانه‌ای محدود شده است، اظهار داشت: خارج از کتابخانه‌ها ما هیچ نوع فعالیت کتابخوانی را شاهد نیستیم در حالی که جامعه جوان ما باید سرشار از شوق به مطالعه باشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول