اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

ایجاد حکومت اسلامی از سوی امام عصر غالب وعده‌های پیامبران بود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران گفت: ایجاد حکومتی اسلامی در همه اقصی نقاط جهان از سوی امام عصر قالب وعده‌های پیامبران بوده است.

ایجاد حکومت اسلامی از سوی امام عصر غالب وعده‌های پیامبران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری صبح امروز در دومین سلسله نشست‌های فرهنگ معنوی و نهج البلاغه که در مصلی ساری برگزار شد، با بیان اینکه در ارزیابی‌های ادیان مختلف که چه دینی برای جامعه بهتر است، بیان داشت: شاخص ارزیابی‌ها برنامه و محوری ادیان که مورد توجه قرار می‌گیرد، دیده می‌شود تنها مکتب اسلام است که برای حال، آینده و قیامت امت خود برنامه‌های از پیش تعیین شده دارد.
وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های عالم سه پدیده مهم اتفاق می‌افتد که پدیده چهارم قیامت است و وعده آن به امت اسلامی داده شد.
طاهری پدیده نخست را بعثت خاتم، دوم را ظهور مصلح کل و سوم را رجعت عنوان کرد و گفت: خبرهای زیادی از سه پدیده‌های عالم به پیامبران داده شد که هر کدام  از ائمه اطهار بر مبنای موقعیت و فاصله زمانی به امت خود وعده دادند.
وی ظهور مصلح کل را از وعده‌های مورد تاکید پیامبران نخست دانست و افزود: ایجاد حکومتی اسلامی در همه اقصی نقاط جهان از سوی امام عصر قالب وعده‌های پیامبران بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران با اشاره به اینکه امام زمان قالب اصلی قرآن را در جامعه اسلامی اجرا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: زمان ظهور تمام حکومت‌های عالم تسلیم حکومت صاحب الزمانی شده و حکومتی بر پایه عدل در جهان پیاده می‌شود.
وی عدل را در جامعه اسلامی بر پایه تکامل اسلام عنوان کرد و افزود: در مقابل حکومت صاحب الزمانی و اجرای عدالت واقعی همه مردم با هم برابر بوده و ظالم و مظلومی در جهان وجود ندارد.
طاهری با اشاره به اینکه 360 سال بعد از شهادت حضرت علی (ع) کتاب شریف نهج‌البلاغه تدوین شد و مواردی شیوا از بیانات امیرالمومنین (ع) در مورد ظهور امام عصر (عج) مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه آمده است زمین هیچگاه از حجت خالی نیست.
وی غربت امام عصر را غریبی زمینیان از دین اسلام دانست و گفت: در عصر غیبت اهل بیت پیامبر در دنیا مظلوم واقع شده ولی در زمان ظهور همه دنیا به سوی اهل بیت بازمی‌گردند.
طاهری با اشاره به اینکه علم دارای 27 حرف است در عصر کنونی تنها دو حرف آن برای جهانیان روش شده است، اظهار داشت: در عصر ظهور 25 حرف دیگر از علم خود را نشان می‌دهد و تمامی صنایع به درجه تکامل می‌رسند و نیاز به پیشرفت بیشتر نخواهد بود.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران به احیای قرآن و سنت‌های اسلامی ائمه اطهار در عصر ظهور تاکید کرد و گفت: در عصر ظهور تمام ملت‌های دربند طاغوت، آزاد و طاغوتیان دربند می‌روند.
وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی بستر مناسبی برای ظهور امام عصر(عج) است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول