اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار مازندران خواستار شد:

تشکیل هیئت‌‌های مذهبی در بارگاه امامزاده‌های مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران تشکیل هئیت‌هایی برای بارگاه امامزادگان را یک امر ضروری دانست و افزود: هیئت مذهبی می‌تواند در امور فرهنگی، قرآنی و مذهبی کمک کار هیئت امنا و خادمان و اداره اوقاف باشد.

تشکیل هیئت‌‌های مذهبی در بارگاه امامزاده‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، سید علی اکبر طاهایی در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه بارگاه امامزاده عبدالله(ع) بابل اظهار داشت: مازندران یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و محل اجتماع اقشار مختلف جوانان و متدین کشور است که خیران و نیکوکاران این استان در توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی در سطح کشور همواره پیش‌قدم بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: دهه ولایت که با یاد و خاطره بنیان‌گذار مکتب توحید حضرت ابراهیم(ع) آغاز و با روز غدیر تکمیل شده احیاکننده توحید به معنای واقعی برای شیعیان جهان بوده است.
طاهایی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) و فرزندانش که عامل بقای اسلام بودند، بیان داشت: خداوند از نوادگان حضرت ابراهیم(ع)، امام حسین(ع) و فرزندانش را برای بقای کلمه توحید پذیرفت و با مقوله قربانی توحید تداوم یافت.
وی تصریح کرد: توحید و بقای توحید با تداوم قربانی و رمز قربانی زنده شد و به تبعیت از سنت قربانی بسیاری از مادران، فرزندان خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدای اسلام و انقلاب کردند.
طاهایی با اشاره به اینکه مازندران مهد علویان بوده است، گفت: بارگاه امامزادگان که برای حفاظت و صیانت از دین خدا در نقاط مختلف مازندران ساکن شدند در این راه مقدس به شهادت رسیده و مردان و زنان متدین و دلدادگان اهل بیت پیامبر(ع) بر روی قبر نشانه‌هایی گذاشته و اوقاف و امور خیریه کشور نیز این بارگاه‌ها را توسعه دادند.
وی تصریح کرد: با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بارگاه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به پایگاه غنی فرهنگی تبدیل شوند، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نوسازی و مرمت بارگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر با تلاش خیران و برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف  و امور خیریه مازندران بسیاری از بارگاه‌ها توسعه و یا در حال توسعه هستند.
طاهایی تشکیل هئیت‌هایی برای بارگاه امامزادگان را یک امر ضروری دانست و افزود: هیئت مذهبی می‌تواند در امور فرهنگی، قرآنی و مذهبی کمک کار هیئت امنا و خادمان و اداره اوقاف باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول