اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار اردبیل:

نانوایی‌ها به دوگانه‌سوز کردن سیستم پخت خود اقدام کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: نانوایی‌ها به دوگانه‌سوز کردن سیستم پخت خود توجه کنند.

نانوایی‌ها به دوگانه‌سوز کردن سیستم پخت خود اقدام کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ‌در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اردبیل اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث مختلف و موارد غیرمترقبه در قطع گاز از تمام نانوایی‌ها خواسته‌ایم تا واحدهای نانوایی خود را به سیستم دوم پخت مجهز کنند تا مشکلی در این مواقع به وجود نیاید.
وی با یادآوری اینکه علاوه بر نانوایی‌ها مراکز متعدد مصرف‌کننده گاز نیز باید سیستم‌های گرمایشی خود را به شیوه دوگانه‌سوز کردن مجهز کنند، تصریح کرد: ‌ما در مرحله اول توصیه می‌کنیم که در مصرف گاز واحدهای صنعتی، تولیدی، تجاری و مشترکان خانگی صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهند اما در کنار آن باید سیستم‌های گرمایشی دوم نیز علاوه بر گازسوز کردن در چنین مجموعه‌هایی به کارگیری شود تا مشکلات به حداقل برسد.
اکبری از تعدیل قیمت بها گاز مصرفی مشترکان استان اردبیل در شش ماهه سرد سال خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مشترکانی که در ماه‌های آبان تا فروردین به دلیل سرد بودن هوا گاز زیادی مصرف می‌کنند بر اساس نرخ مصوب جدید بها گاز مصرفی آنها محاسبه شده و با سیاست درست از افزایش قیمت جلوگیری می‌شود.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل اضافه کرد: بر اساس این نرخ قیمت گاز مصرفی تا 300 مترمکعب به ارزش 30 تومان در ایام آبان تا فروردین ماه به ازای مصرف هر مترمکعب محاسبه شده و برای آن قبض صادر می‌شود.
وی ادامه داد: در نیمه‌اول سال نیز که شامل دو ماه بهار و سه ماه تابستان و یک ماه فصل پاییز است نرخ دیگری منظور می‌شود تا فشاری متوجه مصرف‌کنندگان در فصل پرمصرف به وجود نیاید.
این مسئول به قیمت قبلی حدود 70 تومان و تقلیل آن به 30 تومان اشاره کرد و گفت: در صورتی که میزان مصرف گاز مشترکان بالاتر از 300 مترمکعب باشد تا 400 مترمکعب به ارزش 50 تومان و بالاتر از آن به صورت پلکانی تا 70 تومان محاسبه می‌شود.
اکبری افزود: ما نیز معتقدیم که گاز منبع عظیم و ارزشمند ملی کشورمان است و ما نباید با مصرف بیش از اندازه این منبع ارزشمند را بیهوده مصرف کرده و یا به اقتصاد ملی ضربه وارد کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در فصل سرد سال هر چند نیاز به مصرف گاز بیشتر است اما باید در این فصول نیز با راهکارهای مناسب زمینه بهینه مصرف کردن گاز را فراهم کنیم تا مبادا مشکلی در تأمین و تزریق آن وجود داشته باشد.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به سرمای زودرس استان اردبیل و بارش‌های متعدد اشاره و اظهار کرد: به طور متوسط در منطقه اردبیل شاهد بارش 63 میلی‌متر بودیم که این میزان بارش در 45 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل یک رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.
فرماندار اردبیل به برخی از مشکلات پیش آمده در خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی به دنبال سرد شدن هوا و ریزش و برف سنگین در بخش‌هایی از استان به ویژه شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان سعی خود را به کار گرفتند تا با برف‌روبی به موقع، نمک‌پاشی مناسب و حضور در گردنه‌های صعب‌العبور و جاده‌های مختلف سفری ایمن را برای همشهریان رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم زمستان امسال نیز با تدبیر درست مسئولان مشکلی به وجود نیاید و ما بتوانیم با یک حرکت درست خدمات‌رسانی مناسب را به همشهریان شاهد و ناظر باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول