اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صورت گرفت؛

رونمایی از چندین جلد کتاب در همدان

خبرگزاری فارس: همزمان با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از چند جلد کتاب رونمایی شد.

رونمایی از چندین جلد کتاب در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز با حضور داود کیانیان، منوچهر اکبرلو و قطب‌الدین صادقی، محمد عاقبتی و تنی چند از فعالان عرصه تئاتر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب کودکان و نوجوانان از چندین جلد کتاب رونمایی شد.
"مجموعه سه جلدی نمایشنامه های استاد کیانیان" یکی از این کتاب‌ها بود که تمام نمایشنامه‌های چاپ شده و چاپ نشده ایشان در طی 40 سال گذشته را شامل می‌شود.
این کتاب می‌تواند به پژوهشگر و منتقد کمک کند تا به عنوان یک جامعه آماری کامل مسیر نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان را در طی چهار دهه اخیر بررسی کند.
"پژوهشی در تأثیر نمایش خلاق در فرآیند تربیتی کودکان" تألیف "بیتا محمودی" نیز از دیگر کتاب‌هایی بود که در این روز رونمایی شد.
کتاب "پنج نمایشنامه برگزیده کودک و نوجوان" شامل نمایشنامه "بابا که ترس ندارد" نوشته "ایرج صادقی طاری"، نمایشنامه "بازی" اثر "حسن حاجت پور"، نمایشنامه "پسرک نون زنجبیلی نوشته "ندا ابرارپایدار"، "سلیمان و سمردون" نوشته "فریبا رئیسی" و "ماجراهای هاکلبری فین" نوشته "کیومرث قنبری آذر، مسعود شاکرمی" از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این جشنواره بود.
کتاب "تولید نمایش در موقعیت‌های بحرانی"، کتاب "نوجوانان و تئاتر جدید" نوشته "نئو اری کریک" و کتاب "درام خلاق در کلاس درس و فراتر از آن" نوشته "نلی مک کاسلین" ترجمه "حسین فدایی حسین" نیز در این روز رونمایی شد.
داود کیانیان در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه باید برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: پنج سال دیگر صدمین سال تولد تئاتر کودک در ایران است که باید برنامه منسجم و مدونی در این خصوص صورت پذیرد تا از هر نظر خود را برای برگزاری یک جشن بزرگ آماده کرده باشیم.
وی با بیان اینکه باید دید تئاتر نوجوان در کجا قرار می‌گیرد، افزود: تمام پوسترهای جشنواره های کودک و نوجوان علاوه بر عنوان "کودک" واژه "نوجوان" را نیز در خود جای داده‌اند ولی تئاتر نوجوان کجای این جشنواره‌ها گنجانده شده است.
این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: تا پاسخ مناسبی به این سئوال داده نشود نمی‌توان نسبت به رفع معضل پیش رو اقدام کرد و برای تولیدات این عرصه وارد عمل شد.
وی در پایان خواستار برنامه‌ریزی منسجم در این بخش شد و ابراز کرد: باید با یک کار کارشناسی دقیق وارد فعالیت در این عرصه شد و برای کودکان و نوجوانان آثار ماندگاری را به یادگار گذاشت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول