اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سفر چهارم هیئت دولت به خراسان جنوبی صورت گرفت؛

500 میلیون تومان کمک بلاعوض به شهرک صنعتی

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌های سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سفر چهارم هیئت دولت مبلغ 500 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اختصاص یافته است که به زودی ابلاغ می‌شود.

500 میلیون تومان کمک بلاعوض به شهرک صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی موفق پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: 60 درصد واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی از وضعیت خوبی برخوردار است و حدود 89 درصد واحدهای صنعتی در استان از گاز برخوردار هستند که تا پایان سال دو شهرک صنعتی دیگر نیز از گاز بهره‌مند می‌شوند.
معاون امور استان‌های سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: به لحاظ دارا بودن تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی نیز خراسان جنوبی نسبت به کل کشور از وضعیت خوبی برخوردار است به نحوی که تصفیه‌خانه بیرجند در حال فعالیت و تصفیه‌خانه قاین نیز در دست احداث است.
موفق تعداد طرح‌های ارائه شده در استان را در نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی را که تاکنون مجوز گرفته‌اند را محدود دانست و افزود: مسئولان باید سعی کنند بیشتر طرح‌ها را به سمت شهرک سوق دهند چرا که با استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها قیمت تمام شده محصولات واحدها کمتر می‌شود.
وی تصریح کرد: شاید در آغاز کار واحدها مجبور باشند هزینه‌ای را بابت خدمات اولیه به شرکت شهرک‌های صنعتی بپردازند اما در نهایت شاهد کاهش قیمت تمام شده محصول خود در مقایسه با واحدهای خارج محدوده شرکت شهرک‌های صنعتی می‌توانند باشند.
معاون امور استان‌های سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: 92 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به گاز متصل هستند که تا پایان سال به 95 درصد می‌رسد.
موفق با اشاره به ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی افزود: بعد از این ادغام فعالیت‌های جدیدی به شرکت شهرک‌های صنعتی کشور واگذار شده است که تامین و بررسی بحث زیرساخت‌های تجاری نیز جزو وظایف این مجموعه است.
وی با اشاره به فعالیت 14 منطقه ویژه اقتصادی در کشور اظهار داشت: پیگیری مسائل مربوط به مناطق ویژه اقتصادی در کشور نیز به این مجموعه واگذار شده است که در استان خراسان جنوبی در این زمینه باید فعالیت‌های جدی‌تری صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول