اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور معاون وزیر علوم صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب بازشناسی رخدادهای جنگل‌های شمال

خبرگزاری فارس: کتاب بازشناسی جبهه سوم با رویکرد بررسی رخدادهای جنگل‌های شمال برای نخستین بار در کشور با حضور علی اکبر متکان معاون وزیر علوم در آمل رونمایی شد.

رونمایی از کتاب بازشناسی رخدادهای جنگل‌های شمال
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرمانده بسیج سال 60 آمل و نویسنده کتاب جبهه سوم بعدازظهر امروز در یادواره شهدای جنگل سال 60 آمل با بیان اینکه درباره رخدادهای انقلابی صورت گرفته در جنگل‌های شمال تا به حال کتاب چاپ نشده است، اظهار داشت: تاکنون تعدادی کتاب به واقعه شش بهمن سال 60 آمل پرداخته شده است.
مهدی خانی با اشاره به اینکه جنگل‌های استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در سال‌های انقلاب و پس از آن مامن رخدادهایی بوده است، یادآور شد: هنوز به ابعاد وقایعی که در این جنگل‌ها رخ‌داده پرداخته نشده است.
وی با اعلام اینکه جنگل آمل به دلیل ویژگی خاص خود، در زمره نقشه کمونیست‌ها برای حمله به انقلاب نقش داشته است، افزود: این جنگل‌ها به دلیل موقعیت فیزیکی و طبیعی خود از توجهات زیادی برخوردار بوده است.
خانی با بیان اینکه در ابتدای این کتاب به شناخت شهرستان آمل پرداخته شده است، گفت: مروری بر گذشته این شهر به ویژه در دوره اسلامی به این شهر گذشته در فصل اول مرور شده است.
وی ادامه داد: قیام‌کنندگان در برابر مردم به صورت دوئل حاضر شدند و دلایل ایستادگی مردم در برابر این حادثه در فصل دوم مورد بررسی قرار گرفته است.
فرمانده بسیج آمل در سال 60 با تاکید بر اینکه ماهیت کمونیست‌ها و اهداف این گروه از حمله آمل نیز در سوم بررسی شده است، افزود: اینکه این قیام چه بود و بررسی اینکه علاوه بر کمونیست‌ها گروه‌های دیگری نیز در جنگل‌های شمال علیه انقلاب فعالیت می‌کردند نیز در این کتاب بررسی شده است.
خانی تصریح کرد: در انتهای کتاب نیز مختصری از زندگینامه 90 شهید حادثه شش بهمن آورده شده است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ این کتاب تا یک ماه آینده به چاپ و توزیع برسد.
انتهای‌پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول