اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار پلدختر:

120 میلیارد ریال به پروژه‌های آب پلدختر اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: 120 میلیارد ریال به پروژه‌های اداره منابع آب پلدختر اختصاص یافت.

120 میلیارد ریال به پروژه‌های آب پلدختر اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر در خصوص شهرک گلخانه‌ای پلدختر بر تسریع احداث این شهرک‌ها برای اشتغال جوانان شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرک با محوریت جهاد کشاورزی و با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی احداث می‌شود.
وی افزود: با تخصیص 120 میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های اداره منابع آب در سال جاری عملیات اجرایی ایستگاه‌های پمپاژ جاید، واشیان و بان بازه چم مهر شتاب بیشتری گرفت.
فرماندار پلدختر با بیان این که امروزه یکی از مقوله‌های توسعه در هر منطقه، توسعه منابع آب، متناسب با ظرفیت‌های آبی و خاکی است، افزود: نظر به نقش تعیین کننده آب به عنوان یکی از عناصر اساسی در رشد  و توسعه اقتصادی، تعیین پتانسیل‌های آبی شهرستان و برنامه‌ریزی، جهت بهره‌برداری بهینه از این منابع در جهت تولید، یک ضرورت بدون تردید است.
رشیدی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوبی که در زمینه آب و خاک در حوزه شهرستان پلدختر وجود دارد، طرح‌های آب‌رسانی کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه شهرستان، مد نظر دولت خدمتگزار قرار گرفته است.
فرماندار پلدختر گفت: در سال جاری این مبلغ از محل ردیف‌های ملی و توسعه خاص استانی به ایستگاه‌های پمپاژ دشت‌های جایدر، واشیان و بان بازه چم مهر اختصاص داده شده است.
وی افزود: این اعتبار بالغ بر 50 درصد کل اعتبارات شهرستان پلدختررا شامل می‌شود، که با تخصیص اعتبارات ابلاغی، در سال جاری عملیات اجرایی طرح‌های آب‌رسانی این شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد.
رشیدی گفت: مهم‌ترین طرح‌های تأمین آب کشاورزی شهرستان پلدختر به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان شامل دو دسته پروژه‌های اجرایی و طرح‌های مطالعاتی است.
فرماندار پلدختر گفت: وزارت نیرو 60 میلیارد ریال اعتبار به منظور ادامه روند اجرای طرح ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر و واشیان این شهرستان با پیگیری نماینده مردم معمولان و پلدختر در مجلس اختصاص داده است.
رشیدی افزود: با اختصاص این اعتبار جدید، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
وی گفت: ایستگاه پمپاژ رنگین بان پلدختر حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری و به محل حمل شده که باید به سرعت پیمانکار طرح انتخاب شود.
رشیدی در خصوص مشکل نهادهای کشاورزی در شهرستان نیز اظهار داشت: مسئولان شهرستان با توجه به اینکه فصل کشاورزی و برداشت در شهرستان پلدختر زودتر از دیگر مناطق استان انجام می‌شود، باید نسبت به تأمین نیازهای کشاورزان به ویژه کود شیمیایی اقدام موثر و به موقع داشته باشند.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی در راستای توسعه شهرستان، افزود: اجرای طرح راه آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک به عنوان یکی از مطالبات دیرین مردم لرستان با حضور رئیس جمهوری آغاز شد که این مهم نشان از توجه ویژه دولت به لرستان دارد.
فرماندار پلدختر گفت: حضور رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی این طرح که موجب خروج لرستان از بن بست با توسعه حمل و نقل ریلی می‌شود، بارقه امیدی را در دل لرستانی‌ها ایجاد کرد و آینده روشن و توسعه یافته‌ای را برای این دیار نوید می‌دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول