اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

بهینه‌سازی سیستم انتقال آب سبب افزایش بهره‌وری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: بهینه‌سازی سیستم انتقال آب موجب افزایش بهره‌وری از آب موجود می‌شود.

بهینه‌سازی سیستم انتقال آب سبب افزایش بهره‌وری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی ظهر امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در راستای مدیریت منابع آب استان با هدف تدوین یک برنامه راهبردی برای منابع آبی محدود خراسان جنوبی شامل ترسیم یک نقشه راه برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در مبحث مدیریت راهبردی آب استان کرده است.
وی با اشاره به اینکه این برنامه بر سه محور تمرکز کرده است، تصریح کرد: در این برنامه بر سه محور مشارکت دادن ذینفعان در امور تخصصی آب، ایجاد تفاهم و نظرگاه مشترک بین مسؤلان سیاسی و تصمیم‌گیران در مورد آب به استناد داده‌های موثق کافی و تحلیل‌های واقع‌گرا و کارشناسی و اهتمام بر رشد تدریجی قانون‌گرایی در موزه‌های عرضه و تقاضای آب تمرکز شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی آگاهی و اشراف به هنگام مدیران بر وضعیت مصارف و بیلان منابع آب، مشارکت تمامی ذینفعان به ویژه آب‌بران در مدیریت حوزه‌های آبریز در کنار نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به مسائل روزمره و انجام برنامه‌ریزی‌های به موقع و مناسب، وجود عزم سیاسی در اجرا و استقرار برنامه‌های تدوین شده، جدیت و پیاده سازی برنامه‌ها و برخورد با متخلفان در صورت عدول از قوانین و برنامه‌ها، پایبندی به استانداردها، ضوابط و قوانین برای پایداری کمی و کیفی منابع آب و محیط ‌زیست و بهره‌برداری مطلوب از منابع آب برای تأمین رفاه و حفظ سلامت عموم ساکنان حوضه آبریز را از مهم‌ترین ابعاد برنامه مدیریت منابع آبی خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف عنوان کرد.
غلامرضایی ادامه داد: نتیجه تمامی فعالیت‌های این شرکت ترسیم چشم انداز وضعیت مدیریت منابع آبی در دوره‌های مختلف و سال‌های آینده است. 
وی نصب کنتورهای سوخت چاه‌های دیزلی، کنترل برق مصرفی چاه‌های برقی، برخورد با چاه‌های دارای  اضافه برداشت و تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی را از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی برای کنترل بهره‌برداری از چاه‌های مجاز عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بهینه‌سازی سیستم انتقال آب چاه‌ها، تعیین ساعات کارکرد چاه‌ها با توجه به الگوی کشت بهینه، بروز کردن پروانه‌ها مطابق با آئین نامه، استفاده از اعتبارات تبصره 106 قانون بودجه برای لوله‌گذاری و پیگیری ساخت کنتور هوشمند به منظور کنترل بهره‌ برداری و تحویل حجمی آب را از اقدامات اجرایی آیین‌نامه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دانست.
غلامرضایی عدم وجود منابع عمده و جدید برای توسعه منابع آب در پاسخ به تقاضاهای روز افزون و تهدیدهای ناشی از مصرف بی‌رویه ناپایدار منابع آب را از شرایط امروزین مدیریت منابع آب در کشور و به طور خاص مناطق شرقی کشور که با شرایط سال‌های گذشته متمایز دانست و ادامه داد: شرکت مدیریت منابع آب کشور و شرکت‌های آب منطقه‌ای با درک شرایط، بیشترین تلاش‌ها را برای پیگیری از وخیم‌تر شدن وضع به عمل آورده و حجم زیادی از مطالعات تخصصی را به انجام رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: به دلیل چند وجهی بودن یک نهاد خاص نمی‌تواند حلال تمامی مشکلات و مسائل باشد و در واقع دستیابی به راه حل نهایی نیازمند هماهنگی‌های کامل نهادهای متعدد ذینفع و برنامه ریزی بلندمدت است و لازمه این کار عزم جدی مدیران سیاسی در پیشبرد برنامه‌های فوق‌الذکر تأثیر گذار است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول