اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب خبر داد:

باروری ابرها و انتقال آب از "زاب"/ برنامه‌های ویژه دولت برای احیای دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب با بیان اینکه دولت 15 برنامه برای احیای دریاچه ارومیه دارد، گفت: بارور کردن ابرها و انتقال آب از رودخانه زاب از جمله اقدامات در دست اجرای دولت است.

باروری ابرها و انتقال آب از "زاب"/ برنامه‌های ویژه دولت برای احیای دریاچه ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: فرمانداری مسئولیت برگزاری سالم انتخابات را برعهده دارد و در این راستا با همکاری مسئولان قدم بر خواهد برداشت و مسیر مسئولان مسیری است که مقام معظم رهبری آن را ترسیم کردند، اما طرح هرگونه شائبه تخلف در انتخابات مردود است و در انتخابات‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع تخلف مردود است.
  
بارور کردن ابرها و آوردن آب از رودخانه زاب برای احیای دریاچه ارومیه
وی به تلاش مسئولان برای حل مشکل دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: یک سری افراد با بهانه تراشـی چنین تلقـی می‌کنند که مسئولان کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند، ولی تنها دولتی که برای احیاء دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی دارد، دولت‌های نهم و دهم است و دولت‌های قبلی هیچ برنامه‌ای برای احیای این دریاچه نداشتند.
وی تصریح کرد: اگر احداث سدها را عامل خشکیدن دریاچه ارومیه بدانیم، باز احداث این سدها در زمان دولت‌های قبلی انجام گرفته است.
برقی خشکسالی سال‌های اخیر، گرم شدن بیش از حد هوا و همچنین حفر چاه‌های غیرمجاز را از جمله دلایل خشک شدن این دریاچه برشمرد و گفت: دولت برای حل این مشکل 15 برنامه مصوب دارد که بارور کردن ابرها و انتقال آب از رودخانه زاب از جمله اقدامات در دست اجرای دولت است، اما نباید عده‌ای افراد سودجو موضوع را بهانه قرار داده و از دولت انتقاد کنند.
  
دستگاه‌های نظارتی قیمت‌ها را کنترل کنند
رئیس شورای اداری شهرستان بناب همچنین ضمن موفق خواندن اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در کشور بیان کرد: دولت آنچه را در این خصوص پیش‌بینی می‌کرد، غیر از آن بود که در کشور اتفاق افتاد و جا دارد از همکاری مردم و صاحبان صنایع و تولید که در راستای اجرای این طرح با دولت همکاری کردند، تقدیر و تشکر به عمل آید.
وی درعین حال از دستگاه‌های نظارتی خواست با نظارت و کنترل قیمت‌ها با افراد سوء استفاده کننده برخورد کنند.
برقی ادامه داد: مخالفان دولت و آنهایی که در گذشته نتوانستند این طرح را در کشور اجرا کنند، امروز به دنبال بهانه تراشی بوده و قصد دارند دولت را تضعیف کنند که این رفتار عادلانه نیست.
 
برخورد جدی با واحدهای آلاینده
وی همچنین با اشاره به وجود نیروگاه و واحدهای متعدد صنعتی در این شهرستان و تولید آلایندگی، از مسئولان حفاظت محیط زیست خواست با کارخانجات و واحدهایی که آلایندگی تولید می‌کنند، به صورت جدی برخورد کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول