اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ارومیه در مجلس خبر داد:

انتقال آب رودخانه‌های مرزی برای نجات دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: پروژه انتقال آب از رودخانه‌های مرزی سردشت و پیرانشهر برای نجات دریاچه ارومیه به تصویب نمایندگان مردم در مجلس رسیده است.

انتقال آب رودخانه‌های مرزی برای نجات دریاچه ارومیه
حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت:  نخستین و اصلی‌ترین راهکار که در جلسه‌ای با حضور دولت‌مردان و نمایندگان مردم برای نجات دریاچه ارومیه به تصویب رسید انتقال آب از رودخانه‌های مرزی پیرانشهر و سردشت است که برای این پروژه بودجه‌ای به میزان 15 میلیارد تومان پیش از این به تصویب رسیده بود.
وی دومین راهکار مصوب را توسعه آبیاری قطره‌ای در مناطق کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای این موضوع به 2 میلیارد مترمکعب آب نیاز است که به دریاچه ارومیه انتقال داده شود، در این راستا امسال مبلغ 190 میلیارد تومان اعتبار از طرف وزارت جهاد کشاورزی برای سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان تامین شده که این مبلغ به 500 میلیارد تومان تا پنج سال آینده افزایش خواهد یافت، که امسال 70 میلیارد تومان اختصاص یافته و برای بودجه سال 91 ،150 میلیارد تومان و برای سال 92 نیز همین مبلغ است و اگر این روند ادامه پیدا کند در طول سه سال آینده دریاچه ارومیه نجات پیدا می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به‌عنوان سومین راهکار در این جلسه به تصویب رسید این پروژه تا چند کیلومتری دریاچه آمده است با توجه به اینکه آب رودخانه ارس  50 درصد متعلق به ایران و50 درصد آذربایجان است و اگر نیاز باشد از آب کشور آذربایجان گرفته شود تا مشکل دریاچه حل شود.
ذاکر مهمترین راهکار را در این ارتباط  راهکار نخست دانست و گفت: اجرای طرح‌های مختلف در دراز مدت جوابگوی دریاچه ارومیه خواهد بود اما، مسئولان برای تعیین پیمانکار و اختصاص این مبالغ باید اهتمام بیشتری بورزند.
این مسئول تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها  شروع شده است و در طول دو ماه آینده به عملکرد این پروژه‌ها رسیدگی می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه در تاریخ سوم ماه جاری با رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، معاون راهبردی رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و بعضی از نمایندگان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برگزار شد که پروژه‌هایی پیشنهاد شده سپس به تصویب رسید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول