اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

جریان انحرافی و اصلاحات به دنبال پیروزی در انتخابات مجلس هستند

خبرگزاری فارس: جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تلاش جریان انحرافی و اصلاحات در ایجاد تفرقه در بین اصولگرایان گفت: هدف آنها از این کار پیروزی در انتخابات آینده مجلس و دستیابی به قدرت است.

جریان انحرافی و اصلاحات به دنبال پیروزی در انتخابات مجلس هستند
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: دلیلی که دو جریان انحرافی و فتنه در گذشته با هم ارتباط داشته‌اند، وجود ندارد اما اکنون در اهدافی با هم مشترک هستند و به یقین در آینده نیز به هم نزدیک‌تر خواهند شد.
جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ولایت‌گریزی، عدم پایبندی به قانون اساسی و تمکین از آن، توانمند در باندبازی و وجود علاقه فراوان در آنها به این موضوع، توجه ویژه آنها به رانت‌خواری و فساد اقتصادی، توجیه کردن مسئله برای رسیدن به هدف، موضع‌گیری علیه اصولگرایان، اهل تسامح و تساهل در زمینه مسائل فرهنگی، تمایل به فرهنگ غربی و گرایشات لیبرالیستی را از جمله وجوه اشتراک جریان انحرافی و جریان فتنه عنوان کرد.
وی این اشتراکات را زمینه‌ساز نزدیک‌تر شدن این دو جریان به هم خواند و تصریح کرد: کما اینکه اکنون این دو جریان در خفا با هم رابطه‌هایی دارند اما زد و بندهای بین این دو جریان بیشتر و آنها به هم نزدیک‌تر می‌شوند.
ذوالنور خط ناب انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) را دارای وجهه بسیار برجسته و درخشان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران از ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی برخوردار است.
وی به ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی اشاره نمود و استکبارستیزی، دین‌محوری، عدالتخواهی، حمایت از آرمان‌های فلسطین و جنبش‌های اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش، وحدت مسلمین و طرد اجانب و استکبار را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.
 
*جریان انحرافی تلاشگری دولت به سمت آرمان‌گرایی را کند کرده است
جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اما متاسفانه این دو جریان با ایجاد انحراف در مسیر ناب انقلاب، در جاهایی موجب کند شدن انقلاب به سمت آرمان‌های مقدس آن شده‌اند.
ذوالنوری یادآور شد: در دوره اول دولت احمدی‌نژاد که رنگ و بوی جریان انحرافی کمتر بود، آرمان‌گرایی، تلاشگری و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب با سرعت بیشتری پیش می‌رفت و انحراف از آرمان‌ها و رنگ و بوی فسادهای اقتصادی در دستگاه‌های دولتی کمتر بود.
وی عنوان کرد: اما از زمانی که این جریان انحرافی در دولت ظهور و بروز پیدا کرد، ما در این عرصه‌ها آسیب دیدیم و برخی از حرکات با کندی پیش می‌رود.
جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در بعد داخلی در زمینه ایجاد تفرقه، ناامید کردن مردم، فاصله از شایسته‌گزینی با توجه به باندبازی و رفیق بازی و ملاک‌های این‌چنینی متاسفانه شاهد کندی روند و تفرق در بین دوستداران نظام، و در عرصه خارجی هم ما شاهد عدم ایفای نقش مطلوب مدنظر انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی هستیم.
 
* جریان انحرافی و اصلاحات برای حذف نشدن از قدرت در انتخابات شرکت می‌کنند
ذوالنور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج افزود: عدم ایفای نقش مطلوب دولت در عرصه بین‌المللی چه در دولت اصلاحات و چه در این دولت نیز شاهد هستیم که در جاهایی بروز و ظهور دارد.
به گفته این فعال سیاسی، هر دو جریان فتنه و انحرافی برای حفظ خود نه برای تحقق و حفظ آرمان‌های نظام و نیز برای دستیابی به قدرت نه برای خدمت، انگیزه‌ای جدی برای حضور در انتخابات دارند.
وی حذف نشدن از بدنه جامعه و قدرت و اینکه برای حفظ یکپارچگی و وحدت را از دیگر دلایل انگیزه آنها برای مشارکت در انتخابات عنوان کرد.
ذوالنور خاطرنشان کرد: اگر جریان اصلاحلات اعلام می‌کند که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم تنها بنا به دلایلی بوده و این یک تظاهر است.
وی افزود: یکی اینکه مسئولان نظام را بترسانند که اگر ما شرکت نکنیم انتخابات تک قطبی شده و حضور حداکثری آسیب می‌بیند و در نتیجه این نظام نسبت به احراز صلاحیت کاندیداهای آنها با تسامح و اغماض برخورد کند.
به گفته جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوم اینکه چون آنها در بین مردم از پایگاه و جایگاهی برخوردار نیستند، در آینده این‌طوری القا کنند که ما از اول هم گفتیم و شکست خود را به گردن نظام بیندازند.
وی عنوان کرد: لذا اینها با این وضعیت حرکت می‌کنند و الا آنها تمایل به شرکت در انتخابات دارند و اگر شرکت نکنند از عرصه قدرت خارج و طرفداران آنها نیز سرخورده و مایوس خواهند شد و این موجب گسیخته شدن نظام آنها و از بین رفتنشان می‌شود.
ذوالنور یادآور شد: به همین دلایل گروهی و جناحی خویش مایل به شرکت در انتخابات دوره آینده مجلس شورای اسلامی هستند.
 
*ایجاد تفرقه در بین اصولگرایان اساسی‌ترین شگرد جریان انحرافی است
وی در ادامه به شگردهای جریان اصلاحات و جریان انحرافی در زمینه ورود به انتخابات اشاره کرد و گفت: شگردها و راهبردهای جریان انحرافی و اصلاحات ایجاد تفرقه در بین اصولگرایان با هدف برنده شدن آنها در انتخابات است.
ذوالنور تصریح کرد: چون آنها در تقابل با اصولگرایان وزن و رأی لازم را ندارند و تنها در تفرقه اصولگرایان می‌توانند شانسی برای رأی آوردن داشته باشند لذا از راه ایجاد تفرقه وارد شده و برای دستیابی به هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.
وی روشنگری در زمینه مبانی فکری غلط آنها را یکی از راهکارهای جلوگیری از تحقق اهداف مدنظر این دو جریان خواند و افزود: اقدامات نادرست و نظرات خلاف منافع مردم و نظام اسلامی آنها باید برای مردم بیان شود.
جانشین اسبق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از وحدت اصولگرایان به عنوان کلید پیروزی آنان در جریان انتخابات آینده مجلس نام برد و بیان داشت: تنها با وحدت و جلوگیری از نفوذ جریان انحرافی مبنی بر ایجاد تفرقه، زمینه و بستر پیروزی اصولگرایان را فراهم می‌سازد.
 
* ارتباط جریان انحرافی با اختلاس اخیر قابل بررسی است
وی همچنین ارتباط بین جریان انحرافی با موضوع اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را قابل بررسی خواند و تصریح کرد: دستور لیدر جریان انحرافی به چند وزیر مبنی بر اینکه با ترک تشریفات و برگزاری مناقصه، 50 درصد سهام فولاد خوزستان را به رئیس این فساد بزرگ واگذار نمایند، خود قابل بررسی است.
ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: علی‌القائده احتمال می‌رود که زد و بندهایی به خاطر یک منافع مشترک وجود داشته باشد و این را دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و نتیجه را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول