اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا انجام می‌شود؛

انتخابات شورا یاران محلات در 57 محله بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی شورای اسلامی بجنورد گفت: انتخابات شورا یاران در 57 محله این شهر از فردا برگزار می‌شود.

انتخابات شورا یاران محلات در 57 محله بجنورد
تیمور محمدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه انتخابات شورا یاران با هدف مشارکت در توسعه و رفع مشکلات محلات این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این انتخابات به مرور در مناطق یک و دو بجنورد با شرکت کاندیداهای مناطق مختلف و حضور مردم در محلات به اجرا در می‌آید.
وی با اشاره به اینکه پیش از این انتخابات شورایاران محلات در 23 سکونتگاه غیررسمی و حواشی شهر بجنورد برگزار شده است، افزود: در این تشکل‌های محلی 115 نفر به عنوان شورا یار به عضویت درآمدند.
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی بجنورد تصریح کرد: انتخابات شورا یاران در قالب مناطق شهری بجنورد در ابتدا در شش محله این شهر و بعد از نماز مغرب و عشای فردا برگزار می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه طی ماه جاری این انتخابات در تمام محلات بجنورد به مرور به اجرا در خواهد آمد، گفت: بر همین اساس 5 نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان علی‌البدل به عضویت شورا یاران محلات در خواهند آمد.
وی با بیان اینکه احکام و اساس‌نامه شورا یاران در اختیار شورای اسلامی این شهر قرار دارد، افزود: این انتخابات به خاطر تجربه موفقی که از مشارکت شورا یاران برای امور شهری به ویژه در تهران وجود داشته در مرکز خراسان شمالی نیز اجرا می‌شود.
محمدی با بیان اینکه بر اساس این انتخابات افراد عضو این تشکل به مدت دو سال به عضویت در می‌آیند، اظهار داشت: در این انتخابات از قشرهای مختلف مردم برای عضویت در شورا یاران کاندید شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس اساس‌نامه این تشکل مردمی، آنان موظف هستند تا ماهانه صورت جلسات نشست های خود را به شورای اسلامی شهر بجنورد ارسال و همچنین مسائل و مشکلات محلات را با شورای شهر منعکس تا در صورت امکان اعتبار لازم در بودجه سنواتی شهرداری برای رفع این معضلات محلات لحاظ شود.
محمدی با بیان اینکه این انتخابات با حضور نماینده فرمانداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر و نیروی انتظامی به ترتیب در هر یک از مساجد محلات مناطق یک و دو شهری اجرا می‌شود، گفت: پس از برگزاری انتخابات همایش‌هایی برای اعضای شورا یاران در هر منطقه شهری با محوریت شورای اسلامی بجنورد برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی بجنورد ارسال پیامک، توزیع اطلاعیه، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و ... را از جمله اقدامات شورای اسلامی به منظور مشارکت مردم در نخستین انتخابات شورا یاران محلات و همچنین دعوت از افراد علاقه‌مند برای کاندیداتوری در این انتخابات را از جمله اقدامات این شورا در زمینه اطلاع رسانی عنوان کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: جشنواره ماندگاران اصناف و بازار این شهر آبان امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود.
وی همچنین برگزاری جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد را از برنامه‌های فرهنگی در دست اجرای شورای اسلامی این شهر عنوان کرد و افزود: این جشنواره با هدف تشویق اصناف و مشارکت آنان در مدیریت شهری برگزار شده و شهروندان نیز با معرفی اصناف و بازاریان نمونه در این طرح مشارکت خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی بجنورد اخلاق گرایی، ورود به کارهای خیر و عام‌المنفعه، دستگیری از نیازمندان، صداقت، امانت داری و عمل به سنت اسلامی وقف، پایبندی به ضوابط و مقررات صنفی و حفظ سنت‌ها و فضیلت‌های کسب و کار را از مصادیق اصناف برتر عنوان کرد.
محمدی اظهار داشت: معتقد به اسلام ناب محمدی و پیروی از اصل مترقی ولایت فقیه، پیشگام در ترویج فرایض اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، پایبندی به اهداف انقلاب، ایثارگری و حضور و پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس و وقایع سرنوشت ساز تاریخی کشور از جمله ملاک‌های ارزیابی اصناف برتر است.
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی بجنورد همچنین انصاف، نوع‌دوستی، تکریم مشتری، مشکل گشایی در بین کسبه و بازاریان، حضور موثر در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی، مشارکت در امر مدیریت شهری به ویژه در امور مرتبط با اصناف و بازار و همچنین صاحب نظر بودن در مسائل و موضوعات اقتصادی، علمی، دینی، فرهنگی و ادبی را از دیگر ملاک‌های ارزیابی اصناف برتر در جشنواره ماندگاران اصناف بجنورد عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جشنواره به احتمال قوی در آذرماه امسال با مشارکت مجامع امور صنفی برگزار شود.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین 23 سکونتگاه غیر رسمی، 200 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول