اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احتمالی خلاف قانون است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر نوع انجام تبلغیات انتخاباتی نامزدهای احتمالی خلاف قانون است و نامزدهای احتمالی فضای جامعه را از هم‌اکنون ملتهب نکنند.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احتمالی خلاف قانون است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی گفت: افاغنه یا باید ایران را ترک کنند و یا حضور آنها تحت ضوابط مشخصی در حوزه اقامت، تردد، اشتغال، سکونت و ازدواج ساماندهی شود و این امر در حیطه تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان هر نوع انجام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احتمالی را خلاف قانون برشمرد و از نامزدهای احتمالی خواست فضای جامعه را از هم‌اکنون ملتهب نکنند.
وی گفت: به لحاظ پیش‌بینی‌های مختلف تذکراتی از قبل به تعدادی از نامزدهای احتمالی توسط دستگاه قضایی داده شده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در زمینه آخرین تصمیمات در زمینه اراضی مربوط به شهرام جزایری و پرونده شهرک زیتون بیان کرد: بر اساس تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، هرگونه نقل و انتقال این اراضی تا حصول نتیجه قطعی ممنوع است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت مجموعه هفت باغ کرمان در حال بررسی است، گفت: به لحاظ تبلیغات و فضای کاذبی که در سال‌های 74 و 75 ایجاد شد، تعداد زیادی از مردم نسبت به خرید این اراضی اقدام کردند و هم‌اکنون با مشکلات اساسی در حوزه آب و خدمات شهری مواجه هستند.
وی جمع‌آوری ماهواره را یک تصمیم کشوری مطابق با قانون اعلام کرد و گفت: تا زمانی که این قانون پا برجا است، دستگاه قضائی و انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که اقدام به استفاده از ماهواره می‌کنند به دنبال برنامه‌های آموزشی و علمی آن نیستند و هدف اصلی آنها مشاهده برنامه‌های غیر اخلاقی و سرگرمی است.
رئیس کل دادگستری استان در بیان علل اعتیاد گفت: اعتیاد ریشه در ضعف باورهای فردی و عدم اعتماد به نفس افراد، کمبود فضای عاطفی بین والدین و فرزندان و عدم نظارت کافی والدین بر رفتارهای فرزندان دارد.
وی بیکاری را دلیل اصلی اعتیاد و ارتکاب به جرائم ندانست و افزود: بیش از 80 درصد زندانیان استان در زمان ورود به زندان خود را شاغل معرفی کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از ارسال لیست اعضای هیئت منصفه مطبوعات برای صدور ابلاغ به مرکز خبر داد و گفت: در ترکیب اعضای این دوره نسبت به دوره قبل تغییراتی حاصل شده است.
وی بر اهمیت نقش رسانه به ویژه مطبوعات در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها همواره باید به دنبال آگاه‌سازی بدون التهاب باشند.
توکلی با اشاره به اینکه همواره تلاش شده تا از نقطه نظرات اهل قلم و خبر در حوزه قضائی استفاده شود، گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی در همین راستا بوده و به زودی یکی دیگر از این جلسات برگزار می‌شود.
وی وضعیت امنیتی استان را خوب توصیف کرد و بیان داشت: جرائم خشن طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 30  درصد کاهش داشته است.
توکلی دلیل این امر را برخورد با چهره‌های شناخته شده ناامن کننده استان دانست و خاطرنشان کرد: این سیاست در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول