اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع معارف عاشورایی و بیداری اسلامی؛

نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی قم برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مذهبی هیئت‌های مذهبی استان قم از 29 آبان تا چهارم آذر ماه سال جاری خبر داد.

نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی قم برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید رضوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جوانان فراوانی در هیئت‌ها مذهبی حضور دارند، اظهار کرد: جوانان کشور و به ویژه استان قم هیئت را به عنوان پایگاه می‌دانند.
وی با تاکید بر آگاه‌سازی جوانان به ویژه در زمینه انحرافات موجود گفت: عرفان‌های کاذب به نوعی در هیئت‌ها مذهبی رخنه می‌کند بنابراین هیئت‌ها مذهبی برای مقابله باید پا به عرصه بگذارند و در فضای حقیقی و مجازی عملکرد خوبی ارائه دهند.
مدیر اجرایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم خاطرنشان کرد: 90 درصد اسباب‌بازی‌هایی که اکنون در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد عرفان‌های کاذب را تلقین می‌کند.
وی ادامه داد: 3 هزار عرفان کاذب و فرقه‌ شناخته شده که مشکلاتی در زمینه هیئت و هیئت‌داری ایجاد می‌کنند.
رضوی تصریح کرد: لازم است برای مبارزه در زمینه ترویج مفاهیم قرآنی، مهدویت، حجاب و عفاف امر به معروف و نهی از منکر و جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های علما و مراجع فعالیت‌هایی صورت گیرد.
وی از اعلام فراخوان به تمام هیئت‌های مذهبی فعال استان برای شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: هیئت‌ها و موسسات برای شرکت موضوع عملکرد اجرایی در فضای نمایشگاه به صورت مکتوب به شورای هیئات مذهبی تحویل دادند.
مدیر اجرایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به استقبال فراوان هیئت مذهبی، موسسات فرهنگی و تشکل‌های دینی و مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی استان‌های دیگر درخواست حضور در نمایشگاه را داشتند و عملکرد خود را برای شورای هیئت‌ها مذهبی ارسال کردند.
وی با بیان اینکه فضای نمایشگاه هیئت‌های مذهبی با اباعبدالله الحسین(ع) عجین شده است، گفت: 70 غرفه در فضای نمایشگاه متشکل از هیئت‌های مذهبی، موسسات فرهنگی و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی حضور دارند.
رضوی خاطرنشان کرد: بنا داریم 50 غرفه به هیئت‌ها و تشکل‌های فرهنگی در سطح استان قم و توابع اطراف و 10 غرفه برای موسسات فرهنگی و 10 غرفه برای استان‌های دیگر اختصاص پیدا کند.
وی عنوان کرد: تاکنون 300 هیئت اعلام آمادگی کردند و با انتخاب هیئت‌های برتر در نظر داریم رویکرد و نحوه اجرایی بهتر در فضای نمایشگاه داشته باشیم.
مدیر اجرایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم با بیان اینکه فضای هیئت حاکی از نوعی انسجام است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌ کل ورزش و جوانان و اداره ‌کل تبلیغات اسلامی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه در فضای نمایشگاه در زمینه اصحاب وقف و هیئت‌ها مذهبی همکاری می‌کند.
رضوی با بیان اینکه موضوع معارف عاشورایی و بیداری اسلامی برای نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌ها مذهبی انتخاب شده است، اذعان کرد: این نمایشگاه 29 آبان تا چهارم آذر ماه در مجتمع امام خمینی(ره) از ساعت 15 تا 22 پذیرای علاقه‌مندان و عاشقان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است.
وی خاطرنشان کرد: زمان‌بندی نمایشگاه طوری انجام شده تا صدمه‌ای به مباحث سوگواری ابتدای محرم هیئت‌ها مذهبی وارد نشود.
مدیر اجرایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم به اهداف نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: تعظیم شعائر اسلامی و معارف عاشورایی و بیداری اسلامی، بایدها و نبایدهای هیئت‌ها، تشکل‌های فرهنگی و مذهبی، جلوگیری از انحرافات در هیئت‌ها و آسیب‌شناسی پیرامون بیداری اسلامی و معارف عاشورای از جمله اهداف این نمایشگاه است.
وی انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در هیئت‌ها، استفاده از توان بالقوه و بالفعل و تجارب هیئت‌ها پیرامون بیداری اسلامی و مدیریت مشارکتی هیئت‌ها و تشکل‌های در تصویب‌سازی فرهنگی و دینی کشور را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه هیئت‌ها مذهبی ذکر کرد.
رضوی ادامه داد: امیدواریم خروجی و نتیجه مطلوبی از نمایشگاه حاصل شود و به نوعی داده فرهنگی و مذهبی را به هیئات بدهد و ظرفیتی برای مباحث و برنامه‌های محرم و صفر هیئت‌ها مذهبی ایجاد کند تا بتوانند در فضای محرم و صفر آحاد مردم را پشتیبانی کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های جانبی در فضای نمایشگاه گفت: بنا داریم به صورت روزانه در فضای نمایشگاه برنامه همایش و نمایش را برگزار کنیم و این برنامه‌ها بستگی به هیئت مجری دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول