اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاه آثار طراحی میادین و ورودی‌های اهواز

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه آثار طراحی میادین و ورودی‌های کلان شهر اهواز گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه آثار طراحی میادین و ورودی‌های اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دومین نمایشگاه آثار طراحی میادین و ورودی‌های کلان شهر اهواز شامگاه سه شنبه در موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: دخالت نظام‌مند بشر در هر دوره متناسب با سطح فرهنگ و دانش، توانایی ذهنی و باورهای انسان‌های آن دوره است و با تحلیل فضای کالبدی در هر دوره‌ای می‌توان به سطح دانش و تمدن مردم آن منطقه پی برد.
ارسلان شهنی افزود: در شهر‌ها علاوه بر مباحث فنی و کاربردی فضاهای شهری، بحث هویت بخشی آن‌ها نیز مهم است لذا طراحان شهری، شهرسازان و معماران بر ورودی شهر‌ها به عنوان نخستین تصویری که نخستین و پایدار‌ترین برداشت مسافر را شکل می‌دهد تاکید دارند.
وی با بیان اینکه افراد ۷۰ درصد اطلاعات خود را به صورت بصری دریافت می‌کنند، بیان کرد: ورودی یک شهر می‌تواند تصویر شناسنامه داری ارائه دهد که امکان حذف و پاک کردن آن وجود ندارد.
شهنی ادامه داد: ورودی شهر‌ها فقط سردر نیستند، بلکه مجموعه‌ای در هم تافته از سردر‌ها، مسیر ورودی، جدار‌ها و نمایه‌های ساختمان مسیر ورودی هستند که به میدان ورودی شهر منتهی می‌شوند.
وی تصریح کرد: در شهرهایی مانند اهواز طراحی بر اجرا مقدم نبوده و ورودی‌ها مجموعه ساماندهی، منظم و طراحی شده نیست که اغتشاش بصری موجود در آن به اغتشاش فکری و روانی شهروندان منجر می‌شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز همچنین یکی از دلایل توسعه نیافتگی را قطع ارتباط دانشگاه و حوزه اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری اساتید و دانشجویان مرتبط برای طراحی و ارتقای کیفیت ورودی‌ها و میادین اهواز اقدام شده است.
وی گفت: ممکن است همه طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه قابلیت اجرا نداشته باشند، اما هدف از برپایی این نمایشگاه کسب ایده و ایجاد ارتباط میان مدیریت شهری و دانشگاه بوده است.
شهنی گفت: آثار ارسال شده از طراحی شش نقطه اهواز شامل میادین آب، فولاد و دانشگاه همچنین ورودی‌های اهواز ـ اندیمشک، اهواز ـ شوش‌تر و اهواز ـ ماهشهر به نمایش در می‌آید.
بر اساس این گزارش، ۲۵۰ طرح به دبیرخانه دومین نمایشگاه آثار طراحی میادین و ورودی‌های کلان شهر اهواز ارسال شده‌اند که از این تعداد ۲۰۰ اثر در معرض نمایش قرار گرفتند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول