اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

انتخابات آینده می‌تواند الگویی برای کشورها باشد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: انتخابات آینده می‌تواند به‌عنوان نقطه عطف و الگویی برای سایر کشورها باشد و این کار جز با حفظ امانت‌داری مجریان انتخاباتی محقق نمی‌شود.

انتخابات آینده می‌تواند الگویی برای کشورها باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در همایش آموزشی ـ توجیهی مدیران اجرایی و دست‌اندرکاران نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های خراسان رضوی و شمالی با بیان اینکه انتخابات یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این نظام الهی و برآمده از متن اسلام و مردم حتی در دفاع مقدس و آن جنگی که به ما تحمیل شد انتخابات را برگزار کرد که کمتر سراغ داریم کشوری در شرایط جنگی انتخابات را انجام دهد ولی در دفاع مقدس انتخابات پرشورتر بوده است و بیشترین تعداد انتخابات را نسبت به همه کشورها داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را در سال 88 برای مشارکت کمرنگ مردم انجام داد، افزود: مردم ما چون می‌دانند که ما در کشوری آزاد و مبتنی با نظام مردم‌سالاری دینی هستیم به این نظام علاقه‌مندی نشان می‌دهند و نه تنها با مشارکت بالا در انتخابات شرکت می‌کنند بلکه در طول تاریخ 32 ساله انقلاب ثابت شده که از جان هم مردم برای دفاع از این نظام دریغ ندارند.
صلاحی با اشاره به اینکه مسئولیت همه، برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر این انتخابات است، تصریح کرد: دنیا در حال رصد کردن این انتخابات است و وظیفه مسئولان و مجریان انتخاباتی حفظ امانت مردم است، مردم به واسطه همین حفظ امانت است که می‌آیند و رأی می‌دهند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شایعه‌پراکنی، دروغ‌گویی و ترویج بحث تقلب از کارهای دشمن است که روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، یادآور شد: این دوره انتخابات زمانی برگزار می‌شود که اتفاقات منطقه در حال روی دادن است و این انتخابات می‌تواند به‌عنوان نقطه عطف و الگویی برای سایر کشورها باشد و این کار جز با همت و تلاش و حفظ امانت‌داری مجریان انتخاباتی محقق نمی‌شود.

*حضور پرشور مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت ملی است
در ادامه، محمد غفاری معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این نکته که انتخابات از دو منظر مشروعیت و امنیت ملی مهم است، اظهار داشت: از نظر جمهوری اسلامی مشروعیت حق حاکمیت از آن خدا است که پیامبر و ائمه اطهار و به ولی فقیه داده است و مشروعیت برآورنده عدالت در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از ارکان مشروعیت اجتماعی نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند امنیت ملی را تضمین کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول