اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 2012؛

نخستین مجمع بین‌المللی سالانه استیج در ژاپن تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: کارگردان و بازیگر تئاتر هند گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته، سالانه یک مراسم بین‌المللی آستیج برگزار می‌شود که در این راستا برای بررسی مقالات، نخستین مراسم سالانه در جولای 2012 در ژاپن تشکیل می‌شود.

نخستین مجمع بین‌المللی سالانه استیج در ژاپن تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عمران خان از هند در نشست مرکز ملی استیج با بیان اینکه عضو استیج هند هستم، اظهار داشت: استیج یک سازمان بین‌المللی است که در خصوص تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کند و در 82 کشور دنیا به صورت حرفه‌ای روی آن کار می‌شود.
وی تصریح کرد: هر کدام از این کشورها مراکز مشخصی دارند و فعالیت آنها چه جزئی و چه کلی باهم هماهنگ می‌شود.
کارگردان و بازیگر تئاتر هند با بیان اینکه کارهای استیج در دو سبک انجام می‌شود، گفت: در ابتدا بخش ملی آن مطرح می‌شود و سپس فعالیت‌های استیج به صورت بین‌المللی انجام می‌شود.
وی هدف آستیج را نزدیک کردن کشورهای مختلف و ارتقای کیفی هنرها با هم است، خاطرنشان کرد: مراکز استیج در 82 کشور تشکیل شده است و در آن مجمع یک کار جدیدی را که موجب رخدادی انقلابی شده، صورت گرفته است.
عمران خان اضافه کرد: در استیج نه تنها مراکز ملی عضو آن می‌توانند باشند، بلکه چند شبکه اینترنتی سراسر دنیا می‌توانند عضو آن شوند.
وی شبکه همکاری و ارتباط بین هنرمندان را بسیار مهم دانست و افزود: این ارتباط به قدری مهم و اثرگذار است که ممکن است بسیاری از کشورها عضو استیج نباشند ولی اشخاص می‌توانند به صورت شخصی نیز عضو آن باشند.
کارگردان و بازیگر تئاتر هند اذعان داشت: اسیتج مجمعی را تشکیل می‌دهد که کارهای سه سال گذشته و آینده را مورد بررسی قرار می‌دهند اما در مجمع آخر همه در این امر توافق داشتند که مجمع سه سال یک بار نمی‌تواند مفید باشد بلکه همواره با هم تعامل داشته باشند.
وی یادآور شد: بر اساس توافق‌های صورت گرفته، قرار شد که هر سه سال یک بار مجمع برگزار شود اما هر سال یک مراسم بین‌المللی نیز داشته باشیم که در این راستا برای بررسی مقالات نخستین مراسم سالانه در جولای 2012 در ژاپن تشکیل می‌شود.
عمران خان اظهار داشت: مجمعی در سال 2008 در استرالیا برگزار شد که در مباحث به صورت network انجام شد که به عنوان  "بازی عمومی" و یا "جهانی بازی کنیم" نامگذاری شد.
وی با اشاره به پروژه منطقه‌ای فکر کنیم و جهانی عمل کنیم، تصریح کرد: این پروژه برای نمایش نامه نویسان مطرح شد به طوری که نمایش‌نامه‌هایی که قابلیت نمایش برای کودکان را نداشت، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
کارگردان و بازیگر تئاتر هند بیان داشت: نمایشنامه‌هایی که نوشته می‌شود مختص یک کشور نیست بلکه این نمایش نامه‌ها قابلیت دسترسی در تمام جهان رادارد، این امر یک پروژه به عنوان یک شبکه است و فرصتی برای جوانان تازه کار است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌‌نویسان در این پروژه باید بتوانند تعاملی با یکدیگر داشته باشند و از نزدیک در معرفی اسیتج قرار گیرند که این پروژه در مدت سه سال کار شده و اکنون به صورت شبکه درآمده است.
عمران خان پروژه نمایش نامه نویسی را در سایز کوچک دانست و افزود: این پروژه برای کودکان تمام دنیا از بدو تولد تا چهار سالگی شامل می‌شود چرا که دقت نظر در نوشته های تئاتر روند کاری را پیش می‌برد.
وی در پایان تصریح کرد: نامه‌های الکترونیکی یکی دیگر از کارهای خوب مرکز اسیتج است که به صورت هر ماهه انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول