اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، کودکی نحیف در دستان همدان

خبرگزاری فارس: پس از واگذاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به مدت پنج سال به استان همدان، برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون می‌تواند از دو سالانه شدن یا انقراض این جشنواره جلوگیری کند.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، کودکی نحیف در دستان همدان
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس اعزامی به همدان، هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سومین روز برگزاری خود با بارش شدید برف همراه بود. اما نکته قابل توجه اجرای نمایش خیابانی «حال زمین خوب نیست» کاری از محمود فرهنگ در محوطه باز شهر همدان است که در سرمای شدید، گرمای خاصی را به تماشاگران خود القا می‌کند. از طرف دیگر علاوه بر نمایش‌های ایرانی، نمایش‌های خارجی نیز در این دوره از جشنواره کودک و نوجوان توانسته‌اند رضایت مخاطبان خود را جلب کنند. یکی از اتفاقات مهم و حائز اهمیت این دوره انتخاب برخی از کودکان و نوجوانان به عنوان داوران جشنواره هجدهم تئاتر کودک و نوجوان بوده است. در همین راستا روز گذشته این داوران با شهرام کرمی دبیر جشنواره جلسه‌ای را برگزار کردند که با طرح سوالات غیرقابل تصور و به نوعی کارشناسانه توانستند جلسه‌ای چالشی را سپری کنند.
همچنین عملکرد نامناسب حراست جشنواره هجدهم نسبت به روزهای آغازین این دوره کاهش پیدا کرده است اما هنوز با عنوان یکی از معضلات و مشکلات جشنواره هجدهم تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‌‌شود زیرا رفتارهای افراطیانه حراستی‌ها موجب عدم تمرکز در اجرای گروه‌های نمایشی شده است.
به گزارش فارس، طبق گفته دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با موافقت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به مدت 5 سال صاحبخانه جشنواره کودک و نوجوان می‌شود. اما آیا همدان با وضعیت کنونی و داشته‌های موجود می‌تواند به خوبی از پس این مسئولیت بزرگ برآید؟
به هر حال «همدان» انتخاب هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان است به همین دلیل مسئولان این استان به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارند و باید برگزاری این دوره را مورد آسیب‌شناسی قرار دهند تا بتوانند حیات تنها 5 ساله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را تثبیت کرده و افزایش دهند. در واقع بقای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از این پس به عملکرد همدان بستگی دارد، اگرچه معاونت هنری با وجود اتفاقات اخیر و تصمیم جدیدش، مخالف برگزاری سالانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است و هیچ رغبتی به ادامه حیات این جشنواره با ارزش و تاثیرگذار ندارد اما در حال حاضر جامعه تئاتر کودک و نوجوان و استان همدان می‌توانند با همدلی و همبستگی از انقراض جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جلوگیری کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول