اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر نمایش "این همه غول":

فرهنگ تئاتر دیدن برای نوجوانان جا نیفتاده است

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش "این همه غول" گفت: فرهنگ تئاتر دیدن برای قشر نوجوان جامعه ما جا نیفتاده است که این مقوله موجب ارائه تئاترهای کمتری برای این قشر شده است.

فرهنگ تئاتر دیدن برای نوجوانان جا نیفتاده است
حسین مزینانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به طور قطع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هر ساله باید رشد و پویایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد، اظهار کرد: امر رشد و پویایی این جشنواره هر ساله اتفاق می‌افتد چراکه کارهایی که در جشنواره ارائه شده بسیار خوب است و استحقاق ورود در بخش‌های مختلف را داشته‌اند.
وی در خصوص لزوم تفکیک جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک از تئاتر نوجوان ضمن تأیید این موضوع گفت: به عقیده من این دو باید تفکیک شوند چون تئاتر کودک رنج سنی پایینی را شامل می‌شود و در حال حاضر ما جای خالی نوجوانان را نیز حس می‌کنیم.
بازیگر نمایش "این همه غول" بیان کرد: در حال حاضر گروه‌های هنری تئاتر همت خود را بیشتر بر تولید و اجرای کار برای کودکان معطوف کرده‌اند تا نوجوان که این کمبود باید مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شود تا به این واسطه این قشر نیز از برنامه‌های هم سنخ با سن خود بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه فرهنگ تئاتر دیدن هنوز برای قشر نوجوان جامعه ما جا نیفتاده است، تصریح کرد: مخاطب نوجوان ما آنچنان که باید دل به کار نمی‌دهد و به دلیل کمبود مخاطب نوجوان مقداری تولید کارهای تئاتر نوجوانان و نیز سطح آن پایین‌تر است.
بازیگر نمایش "این همه غول" با بیان اینکه صرف حضور کودک و ایفای نقش کودک در تئاتر کافی نیست، خاطرنشان کرد: این مهم باید تبیین شود که تئاتر کودک تئاتر هدفمند و ارزشی است که مباحث خاص و مشخصی را باید مورد توجه قرار دهد.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست عوامل کار هنری چون تئاتر باید برنامه‌ریزی و نتیجه‌گیری کنند که برای چه گروه سنی می‌خواهند کار بسازند چون بر این اساس است که به هدف اصلی رسیده و هنری ماندگار را به جامعه ارائه می‌کنند.
مزینانی خاطرنشان کرد: در بحث تولید و اجرای یک هنر خاص مانند تئاتر کودک و نوجوان عوامل مختلفی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به بحث آکادمیک و تجربی بودن این هنر نیز اشاره کرد که در کنار هم موفقیت‌های بی بدیلی را رقم می‌زنند.
وی متذکر شد: در تولید یک نمایش مفهومی و هدفمند علاوه بر صرف هزینه و وجود ظرفیت‌‌ها، نوع نگاه عوامل اجرا نیز بسیار دخیل است چراکه این نوع نگاه شرایط ویژه‌ای را رقم می‌زند که در جلوه‌گری هنر بسیار مهم و شایان توجه است.
بازیگر نمایش "این همه غول" در پایان در خصوص نحوه میزبانی همدان برای هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به حضورش در جشنواره هفتم، میزبانی همدان را خوب ارزیابی و عنوان کرد: میزبانی همدان در سال گذشته بسیار خوب بوده و امسال نیز من مطمئن هستم که این اتفاق خوب به واسطه مردم خونگرم این دیار رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول