اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل خراسان جنوبی خبر داد:

لزوم توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به لزوم گسترش استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در محورهای استان در راستای مدیریت بر ترافیک جاده‌ای گفت: در حال حاضر تنها دو دوربین در محورهای استان نصب شده است.

لزوم توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حسینی سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک خراسان جنوبی به بیان گزارشی از عملکرد کمیته ایمنی، حمل و نقل و سوانح جاده‌ای استان پرداخت و اظهار داشت: این کمیته در سال جاری تاکنون دو جلسه برگزار کرده است.
وی هماهنگی و همسوسازی ارگان‌های امدادرسان در تصادفات را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این کمیته دانست و گفت: در این کمیته به وضوح وظایف ارگان‌های مختلف در تصادفات مشخص شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 23 تیم سیار پلیس راه، چهار پاسگاه فعال، چهار تیم ثابت، 31 پایگاه ثابت امدادرسانی اورژانس و 12 پایگاه امدادرسان ثابت هلال‌احمر در سطح جاده‌های خراسان جنوبی فعال است.
حسینی افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی هریک از این ارگان‌ها در سطح جاده در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان تاثیر داشته است.
وی به گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌سازی محورهای حادثه آفرین در سطح محورهای استان اشاره کرد و افزود: توسعه و بهسازی شبکه راه‌ها و اصلاح نقاط پرحادثه از جمله این اقدامات بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا 30 نقطه پرحادثه استان در سال 88 شناسایی شده و 10 نقطه در همان سال و هشت نقطه در سال 89 اصلاح شده و سه نقطه نیز در سال جاری در دست اقدام است.
حسینی اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌سازی محورهای پرحادثه استان عنوان کرد و افزود: همچنین توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی نیز از جمله این اقدامات است تا راننده فرصتی برای تجدید قوا پیدا کند و در حال حاضر نیز 14 مجتمع رفاهی بین راهی در سطح جاده‌های استان فعال است.
وی افزایش تابلوها و علائم هشداردهنده در حاشیه راه‌ها و استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند برای مدیریت در ترافیک جاده‌ای را از دیگر اقدامات ایمن سازی محورها عنوان کرد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: استان ما در بخش سیستم حمل و نقل هوشمند عقب است و در حال حاضر تنها دو دوربین در محورها نصب شده و ما حداقل نیاز به 10 دوربین دیگر در محورهای مهم داریم که هزینه خرید هر دوربین نیز 45 میلیون تومان است.
در این جلسه برای خرید 10 دوربین و نصب در محورهای استان قول مساعد داده شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول