اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

جهش چشمگیر دانش‌آموزان قمی در مسابقات قرآن

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از پیشرفت و جهش چشمگیر دانش‌آموزان قمی در مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

جهش چشمگیر دانش‌آموزان قمی در مسابقات قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر حمزه‌ای در مراسم آغاز طرح ملی حفظ قران کریم که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های قرآنی آموزش و پروش پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته 153 مدرسه قرآنی با زیر پوشش قراردادن 19 هزار و 650 نفر از دانش‌آموزان قمی توانستند این را عملیاتی کنند و با زحماتی که توسط مدیران و مربیان انجام شد، سال موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتیم.
وی بیان کرد: امسال نیز با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته با قوت و برنامه ریزی بیشتر و بهره‌گیری از مربیان مجرب و قرآنی کار این مدارس را دنبال خواهیم کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین از برگزاری 29 مسابقه قرآن در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: تعداد برگزاری این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در مرحله اول که در سطح مدارس و نواحی استان برگزار شد، 120 هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت کردند.
حمزه ای افزود: در سطح کشوری نیز پیشرفت بی‌سابقه را در قم شاهد بودیم به طوری در مسابقات سراسری قرآن 28 نفر از دانش‌آموزان قمی در بخش‌های مختلف رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
وی همچنین از اجرای طرح آموزش قرآن در مدارس ابتدایی خبر داد و عنوان کرد: این طرح با موضوع در محضر قرآن در مدارس ابتدایی در حال انجام است که برکات خوبی را به همراه داشته است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین از اجرای طرح‌های قرآنی در مدارس راهنمایی سخن گفت و اظهار کرد: در مدارس راهنمایی نیز طرح همگام با قران را با قوت دنبال می‌کنیم و همچنین مسابقات درس‌هایی از قرآن نیز به طور گسترده در مدارس در حال اجرا است.
حمزه‌ای در ادامه به تشریح طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم پرداخت و گفت: این طرح کار بزرگی است که 20 درصد از دانش آموزان کشور را با 2 میلیون نفر جمعیت زیر پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه حفظ قرآن کاری سخت‌تر و پیچیده‌تر از رشته‌های دیگر قرآنی است، افزود: با توانی که در همکاران دیده‌ایم و استعدادی که در دانش‌آموزان سراغ داریم به حول الهی این طرح را با موفقیت انجام خواهیم داد و به زودی شاهد ثمرات مبارک آن خواهیم بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید در کشور حداقل 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، اظهار کرد: با تاکیدات ریاست جمهوری و با حمایت دکتر حاج‌بابایی وزیر آموزش و پرورش طی چند ماه گذشته طرح آموزش و حفظ قرآن کریم در قالب طرح ملی حفظ قرآن در سراسر کشور طراحی و تدوین شد و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح هستیم.
حمزه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف این طرح عظیم ملی اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین هدف این طرح ایجاد انگیزه و رغبت جامعه اسلامی برای فهم مفاهیم عمیق قرآن و تشکیل هسته‌های قرآنی در سراسر کشور و ترویج معارف قرانی در جامعه است.
وی ادامه داد: تدبیر و تفکر در قرآن بعد از قرائت و حفظ آن نیز از اهداف مهم این طرح است که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود مکرر به این امر سفارش کرده‌اند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه اظهار کرد: از فردا مرحله ثبت‌نام از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند آغاز ‌و از ابتدای آذر ماه کلاس‌ها در مدارس قرآنی تشکیل می‌شود.
حمزه‌ای در ادامه به برنامه‌های تشویقی برای دانش‌آموزان با انگیزه و مستعد اشاره کرد و گفت: علاوه بر هدایای مادی، هدایای معنوی همچون زیارت ثامن‌الائمه(ع)، عتبات عالیات و سهمیه حج عمره نیز برای دانش‌آموزان برتر پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی افزود: در فروردین ماه 1391 آزمونی از تمام دانش‌آموزان اخذ می‌شود و بعد از آن افراد برتر، به عنوان حافظ قرآن به مرحله کشور معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول