اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

بانک اطلاعاتی حافظان قرآن ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از ایجاد بانک اطلاعاتی حافظان قرآن در استان خبر داد و گفت:‌ به منظور حمایت از حافظان قرآن به زودی بانک اطلاعاتی حافظان در استان ایجاد می‌شود.

بانک اطلاعاتی حافظان قرآن ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در آیین آغاز اجرای طرح نهضت ملی و فراگیر حفظ قرآن دانش آموزی در خوزستان در تالار فردوسی اهواز اظهار داشت: ‌هدف بزرگ مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دورانی مطرح می‌شود که خوشبختانه فرهنگ قرآنی رویکرد آحاد جامعه است.
وی با بیان اینکه در زمان طاغوت محافل قرآنی در منازل برگزار می‌شد، اضافه کرد: ترس رژیم پهلوی خشکیده شدن ریشه طاغوت به وسیله قرآن بود که در ‌‌نهایت نیز این چنین شد. در طول هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان به وسیله انس با قرآن و آشنایی با محتوای آن مسیر خود را تا مرز شهادت باز کردند.
حجازی با بیان اینکه تداوم انقلاب در گرو انس با قرآن است، عنوان کرد: تمام کسانی که در مقابل ایران اسلامی و دیگر کشورهای در حال خیزش ایستاده‌اند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند زیرا قرآن در قلب مردم قرار گرفته است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در جایگاه خوبی از لحاظ فعالیت‌های قرآنی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در زمینه قرآن از طریق اداره کل ارشاد استان، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش اجرا شده است.
حجازی، با تأکید بر حمایت از حافظان قرآن، بیان کرد: یک میلیارد تومان از اعتبارات استان در اختیار شورای قرآنی قرار می‌گیرد تا با نظر این شورا برای برنامه‌های قرآنی هزینه شود.

*بصیرت افزایی تنها در پرتو قرآن امکان پذیر است
امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم گفت: قرآن منبع نور بوده و تمامی ظلمت‌ها در پرتو نور قرآن قابل شناسایی است و بصیرت افزایی تنها در پرتو قرآن امکان پذیر است. 
آیت‌الله سید محسن حیدری اظهار داشت: ‌ بی‌شک یکی از فرصت‌های آموزش و پرورش برای گسترش نهضت قرآنی، آغاز طرح ملی نهضت حفظ قرآن است.
وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) در خصوص زیبایی ظاهری و باطنی قرآن، افزود: خداوند در دو چیز خستگی را قرار نداده است؛ خوردن نان و قرائت قرآن از این رو انسان از خواندن قرآن سیر نمی‌شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را بهترین موسیقی جهان خواند و خاطر نشان کرد: قرآن کتاب بسیار شگفت انگیز و فوق العاده‌ای است که رسیدن به اعماق آن کار انسان‌های مطهر است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه «یا بنی علیک بتلاوه القرآن و العمل بآیاته فانه درجات الجنه علی حسب آیات القرآن...»، گفت: خواندن قرآن کریم کافی نیست و باید علاوه بر تلاوت عمل کردن به آن را بیاموزیم زیرا درجات بهشت بر اساس آیات قرآن است.
حیدری با اشاره به باطن قرآن مجید، تصریح کرد: بنا به حدیثی، هیچ حرفی از قرآن نیست مگر اینکه دارای ۷۰ هزار معنا باشد که این نشان از کثرت بعد باطنی معنای حرف‌های قرآنی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول