اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

مدارس قرآنی مازندران 2 برابر شد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس قرآنی مازندران دو برابر شد.

مدارس قرآنی مازندران 2 برابر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد فرهودی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح نهضت ملی قرآن کریم اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند نسبت به سایر دانش‌آموزان در دوران تحصیل موفق‌تر هستند.
وی با اشاره به افتتاح 10 هزار مدرسه قرآنی کشور طی سال گذشته تصریح کرد: سهم مازندران از تعداد مدارس قرآنی در سال گذشته 362 مدرسه بود که امسال تعداد مدارس قرآنی مازندران به دو برابر رسید.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه امسال 742 دانش‌آموز در 60 هزار کلاس درس به آموزش مفاهیم قرآنی دریافت می‌کنند، یادآور شد: طرح تلاوت همگانی قرآن کریم در مدارس مازندران از دیگر اقدامات فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی است که در آموزش و پرورش در حال اجرایی شدن است.
این مسئول اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در مازندران را در راستای منویات رهبر اعلام و یادآور شد: 50 درصد اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم را آموزش و پرورش برعهده گرفت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در آموزش و پرورش مازندران  20 درصد فرهنگیان و دانش آموزان زیر پوشش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح 16 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان مازندرانی به حفظ قرآن کریم مشغول می‌شوند که ساز و کار اجرایی شدن این طرح نیز طی دو هفته در آموزش و پرورش مازندران پیگیری می‌شود.
فرهودی زمان اجرای این طرح را اول آذرماه جاری اعلام و اذعان داشت: دانش‌آموزانی که در اجرای این طرح موفق شوند نیز طرح تشویقی در نظر گرفته می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول