اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز طرح نهضت ملی و فراگیر حفظ قرآن کریم توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد.

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ‌رحمان فلاحی ظهر امروز در آیین آغاز اجرای طرح نهضت ملی و فراگیر حفظ قرآن دانش‌آموزی در خوزستان در تالار فردوسی اهواز اظهار داشت: در دهه ولایت شاهد آغاز طرح بزرگ قرآنی در نظام جمهوری اسلامی هستیم که همزمان با سراسر کشور در خوزستان نیز آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح از آذرماه در تمام مدارس آغاز به کار می‌کند، گفت: ‌حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و 6 هزار نیروی فرهنگی در این طرح شرکت می‌کنند که این طرح در مدارس از حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم آغاز خواهد شد.
فلاحی ادامه داد: ‌ابعاد و فواید این طرح بسیار گسترده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد شرایط مناسب برای ترویج و تبلیغ قرآن کریم اشاره کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ایجاد رقابت سالم و سازنده، ‌توانایی تدبر در آیات قرآن و حفظ آیات قرآن از دیگر بخش‌های این طرح است.
فلاحی ادامه داد: طرح مدارس قرآنی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ قرآن و به کارگیری معارف آن در همه زمینه‌ها خصوصاً در ابعاد علمی، فرهنگی و تقویت مبانی اعتقادی اجرا شده است. 
وی افزود: شیوه صحیح و آسان خواندن قرآن را در مرحله نخست در این مدارس به دانش‌آموزان آ‌موزش می‌دهند و در مراحل بعدی به زوایای معارف قرآن پرداخته می‌شود.
فلاحی ادامه داد: دانش‌آموزان نباید فقط به خواندن ظاهری قرآن اکتفا کنند، نخستین گام و مقدمه تربیت قرآنی و مرحله ورود به معارف قرآنی، درست خواندن قرآن است، زبان قرآن زبان خاص و وحی الهی است و با هر گونه جابه‌جایی حرکت و اعراب آیه معنی آن تغییر می‌کند، بنابراین به صحیح خواندن قرآن بسیار تاکید شده است.
وی گفت: این اقدام با همت مقام عالی وزارت به خوبی در کشور در حال اجراست و در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
فلاحی اظهار داشت: آموزش و پرورش مقتدر‌ترین و ارزشمند‌ترین نهادی است که باید مردم به آن توجه کنند و مدرسه به عنوان کانون فرهنگی محله شناخته می‌شود که در هر منطقه‌ای مدارس ما با همکاری بسیج، مدیر و روحانی محل باید پویا باشد.
مدیر کل آ‌موزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت مدارس قرآن گفت: این مدارس دارای اهمیت ویژه هستند و مصمم هستیم که امسال ۷۲۲ مدرسه قرآنی به نحو مطلوب و شایسته و با استفاده از امکانات و در حد توان استان در این عرصه مهم فعالیت کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول