اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور انجام شد؛

آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزان در همدان

خبرگزاری فارس: با برگزاری همایشی طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در همدان آغاز شد.

آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزان در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان کرم‌رضا پیریایی ظهر امروز در همایش آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار داشت: اگر پایه‌های کار نهضت ملی قرآنی آنگونه که در شأن قرآن است درست و دقیق انجام شود حقیقتاً از اجر بسیار بزرگی برخوردار خواهد بود.
وی در خصوص سخنان رئیس آموزش و پرورش مبنی بر ساخت 300 مدرسه قرآنی افزود: وجود 300 مدرسه قرآنی در 10 هزار مدرسه در کشور یک امر طبیعی است اما برای شروع، کار بزرگی است و باید به سمت کیفی شدن کار برویم و فقط کمیت‌ها را در نظر نگیریم.
استاندار همدان گفت: بودجه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده است باید به عنوان دستور در سطح شورای برنامه‌ریزی قرار بگیرد و در کمیته‌های شهرستانی هم فرمانداران در جلسات مختص نهضت قرآنی را پیگیری کنند و اعتبار هر شهرستان را به صورت جدا مشخص کنند و به شورای برنامه‌ریزی اعلام کنند.
وی خاطرنشان کرد: شورای قرآنی یکی از بهترین شوراها در استان است و به صورت جامع کار می‌کند و سال گذشته هم یک همایش را برگزار کردند که ما درصدد هستیم آن کار ادامه پیدا کند.
پیریایی تصریح کرد: سهم کلی کشور در نهضت ملی قرآنی 2 میلیون نفر است که  استان همدان 25 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است و این رقم با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که تعداد قاریان قرآن در کشور باید به 10 میلیون نفر برسد کم است ولی برای شروع کار بسیار مناسب است و امیدواریم در عرصه عمل کار را با تدبیر کامل پیش ببریم. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این برنامه با بیان این که هیچگونه مشکل اعتباری در اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن دانش آموزان و فرهنگیان وجود ندارد، افزود: از اهداف مهم این طرح که وزارتخانه پیش‌بینی کرده ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و حفظ قرآن، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده، توانایی تدبر در آیات شریفه، حفظ آیات و سوره‌های قرآن کریم و توانایی درس گرفتن از قرآن کریم است.
عباس حسنی‌ محتشم بیان کرد: از تمام مدیران مدارس انتظار داریم در اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری کنند و به صورت جدی پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی وارد این طرح شده و به دنبال رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور نخستین قدم را برداشته است و ما باید نهایت توجه و دقت را به این طرح داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: قرآن را باید با تفکر و تعقل و انجام اوامر الهی و ترک معاصی درک کنیم و در این عرصه توفیقاتی داشته باشیم، در این صورت است که می‌توان به زندگی مردم تأثیر بگذاریم.
وی ادامه داد: ما در عصر بیداری اسلامی هستیم پس باید مجهز به قرآن کریم باشیم و دانش آن را به منصه ظهور برسانیم و این برنامه‌هاست که می‌تواند قرآن را از مهجوریت نجات بدهد.
حسنی ‌محتشم در پایان گفت: استان همدان تاکنون در بحث رو خوانی و روان خوانی کار کرده است و این کار را با 300 مدرسه قرآنی در استان پیگیری می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول