اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره تئاتر کودک:

آموزش تئاتر کودک جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: داور هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خواستار جدی گرفتن آموزش تئاتر کودک و نوجوان در ایران شد.

آموزش تئاتر کودک جدی گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بهرام شاه‌محمدلو اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازیگری و کارگردانی تئاتر کودک توسط اساتید مجرب خارج از کشور نمی‌تواند آموزش‌های لازم را فرا دهد.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه کارگردانی چند ساعته توسط اساتید تئاتر کودک و نوجوان کشورهای مختلف تجربه‌های آنها را به نمایش می‌گذارد و به عنوان کارگاه آموزشی محسوب نمی‌شود.
داور هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در خصوص اشتراک معیارهای تئاتر کودک ایران با سایر کشورهای جهان افزود: برخی از معیارهای تئاتر کودک در کشورهای مختلف با هم مشترک هستند و این امر هم از لحاظ کمی و کیفی قابل قیاس است.
وی در خصوص داوری تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره گفت: با دیدن چند نمایش نمی‌توان اظهار نظر و پیش داوری کرد و داوری نمایش‌ها با 50 درصد کار تحقق می‌یابد.
شاه‌محمدلو گفت: در روزهای پایانی جشنواره می‌توان با دیدن 20 تا 30 اجرا، بخش‌هایی از نمایش‌ها را که مخاطب اصلی آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند از لحاظ نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه داوری کرد.
وی در خصوص معیارهای داوری تئاتر کودک و نوجوان، گفت: نوع کار و متن از جمله معیارهای و داوری تئاتر کودک و نوجوان به شمار می‌رود.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول