اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان آلمانی تئاتر کودک:

تئاتر کودک در ایران از جایگاه بالایی برخوردار است

خبرگزاری فارس: کارگردان آلمانی تئاتر کودک و نوجوان ایران را از لحاظ کمی و کیفی در جایگاه والایی دانست.

تئاتر کودک در ایران از جایگاه بالایی برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، توماس لانگ امروز در جلسه کارگاه کارگردانی در سینما کانون اظهار کرد: تئاتر کودک در ایران از لحاظ کمی و کیفی در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا تعداد زیادی از ایرانیان علاقه‌مند به بازیگری و کارگردانی هستند و این در آلمان بسیار کم دیده می‌شود.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی در زمینه تئاتر کودک مدارس کشور آلمان طولانی بودن آن است و به همین دلیل در این کارگاه قصد تمرین کوتاه اجرا کردن نمایش را داریم.
کارگردان آلمانی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: برقراری ارتباط با مخاطب، دیالوگ، نمایش دادن، بیان‌های شخصی و فرم از ویژگی‌های مهم تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‌شود.
وی در خصوص تمرین بازیگری برای کودکان گفت: تکرار کار بازیگری دیگر اشخاص توسط کودکان بازی ناهنجاری را منجر می‌شود.
لانگ در خصوص آیین گشایش هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: کشور ایران به ویژه استان همدان مراسم خوبی را در یک فضای بزرگ و شاد اجرا کردند و بسیار شگفت زده شدم زیرا این مراسم در کشور آلمان در فضای کوچکی اجرا می‌شود.
وی گفت: یکی از ایرادهای تئاتر کودک و نوجوان ایران این است که آرامش لازم را برای کودکان ندارد و در آن از جذابیت‌ها و هیجان تلویزیونی بهره گرفته شده است.
در پایان این جلسه افراد حاضر به صورت گروه های دونفره تکنیک کار در تئاتر کودک را فرا گرفتند که این افراد فاصله با یکدیگر، حالت ترس، آرامش و امنیت و اعتماد برای تئاتر کودک را تمرین کردند.  
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول