اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور:

فراموشی معنویت به معنی فروپاشی دنیاست

خبرگزاری فارس: مدیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: قرن حاضر قرن گرایش به مسائل فرهنگی و قرن حاکمیت معنویت است و اگر معنویت فراموش شود نتیجه آن فروپاشی دنیاست.

فراموشی معنویت به معنی فروپاشی دنیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسینعلی قاسم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: معنویت برای ما جذابیت دارد و تمام هم و غم ما این است که جوامع به سوی معنویت حرکت کنند.
مدیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: در ادبیات دنیا تعریف مشخصی از معنویت ارائه نشده تا بتوانند از این معنویت به شکلی که می‌خواهند بهره ببرند.
قاسم زاده با بیان اینکه غربی‌ها معنویت بر اساس نگاه اومانیستی و سکولار را مد نظر دارند، اظهار داشت: از نظر آن‌ها معنویت یعنی این معنویت مد نظر غربی‌ها هیچ تلازمی با آخرت و تن دادن مردم به پیام پیامبران ندارد.
مدیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه انحرافی کردن گرایش معنویت از اهداف غربی‌هاست، اضافه کرد:  سرخوردگی از عقلانیت و علم مدرن از علل گرایش به معنویت در جهان امروز است. فروپاشی نظام‌های معنوی ستیز و تبلیغات گسترده نیز از دیگر علل گرایش به معنویت در جهان غرب است.
مدیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: تبلیغات در موضوع معنویت به حدی است که شمار رسانه‌های مبلغ مسیحیت از 15 رسانه به 500 رسانه رسیده است.
وی گفت: یهودیت اما هیچوقت در صحنه تبلیغات معنویت نبوده چرا که معتقدند دین آن‌ها دین برتر است.
قاسم‌زاده با اشاره به انواع عرفان‌های نوظهور از جمله "کابالا " گفت: در این نوع عرفان سعی می‌شود با تبلیغات گسترده بهترین و معروف‌ترین شخصیت‌های ورزشی، هنری، علمی و سرمایه‌گذاری را با هر میزان پول جذب خود کنند.
مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی معنویت را به صحنه زندگی انسان‌ها آورد، خاطر نشان کرد: غربی‌ها برای جهت دادن به مسیر معنوی ایجاد شده در ملت‌ها، برنامه‌ریزی‌های کلانی انجام داده که مطالعه درباره القا مفاهیم مطالب به جنین از جمله این اقدامات است.
وی افزود: ارائه مفاهیم معنوی به کودکان،  طراحی کارتون‌های ماورا معنوی و بازی‌های رایانه‌ای از جمله دیگر برنامه‌های غربی‌ها برای القا معنویت مورد نظر به کودکان است. مبانی اعتقادی و دینی، قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است اما اگر به این امر بی توجه باشیم خطر جبران ناپذیری نصیب ما می‌شود.
مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی با محوریت عاشورا و امام زمان به پیروزی رسیده و آنان در تلاش برای کمرنگ کردن نقش عاشورا و امام زمان در جامعه اسلامی ایران هستند.
وی ساخت فیلم را از دیگر راه‌های ترویج فرهنگی معنوی غربی‌ها عنوان کرد و گفت: هالیوود سالانه 700 حلقه فیلم تولید می‌کند که در این فیلم‌ها معنویت مورد نظر هالیوودی ترویج می‌شود و بر علیه عرفان ناب است.
مدیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: غربی‌ها با ساخت داستان‌های خیالی به دنبال معنویتی هستند که خدا در آن نادیده گرفته می‌شود.
قاسم‌زاده اظهار داشت: مسئله فرهنگ برای مسئولان دغدغه نشده و زمانی که دغدغه و مشغله شد می‌توانیم امیدوار به حل آن باشیم. آینده دنیا را فرهنگ عاشورا می‌گیرد اما این امر به معنی رفع تکلیف از ما برای القا معنویت اسلامی نیست.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول