اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

دیدار با قاطبه مردم اولویت سفر چهارم رئیس جمهور است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت ارتباطات مردمی دقیق‌تر و قابل پیگیری‌تر و همچنین حضور مسئولان در شهرستان‌های هر استان مؤثرتر شده است.

دیدار با قاطبه مردم اولویت سفر چهارم رئیس جمهور است
محمدهاشم غرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در دور چهارم سفرهای رئیس جمهور، ماحصل تمامی تجارب دوره‌های پیشین سفرهای استانی در بعد ارتباط مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی استفاده کامل از سامانه ارتباط الکترونیکی دولت و مردم را بزرگ‌ترین دستاورد ارتباطات مردمی در این دور از سفرها عنوان کرد و گفت: در سفرهای پیشین، مردم برای بیان دیدگاه‌ها، ایده‌ها، ابراز احساسات و طرح مسائل و مشکلات خود، مطالب مورد نظرشان را به صورت مکتوب آماده می‌کردند، به طوری که تعداد زیادی نامه در هر سفر جمع‌آوری می‌شد.
غرقی خاطرنشان کرد: نحوه جمع‌آوری نامه‌ها، موضوع نگهداری، بازگشایی پاکت‌ها، دسته‌بندی، بررسی و پیگیری‌ نامه‌ها، با مشکلات بسیاری مواجه بود که با تدبیر ریاست محترم جمهور و تلاشی که در مجموعه مرکز ارتباطات مردمی در طول ماه‌ها صورت گرفت، نهایتا سامانه ارتباط الکترونیک دولت و مردم "سامد" برای دور چهارم سفرها تکمیل شد.

*سامانه سامد پل ارتباطی مردم و دولت
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه ملت ایران که قصد ارتباط با رئیس جمهور داشته باشند، می‌توانند براحتی و با استفاده از خط تلفن 111 که در سراسر ایران اسلامی، به طور شبانه روزی فعال است، پیام‌هایشان را منتقل کنند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، از طریق سایت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، می‌توانند پیام‌هایشان را ثبت و برای سامد ارسال کنند.
غرقی با اشاره به مزیت این سیستم، گفت: با راه‌اندازی این سیستم در هر لحظه، امکان هر نوع گزارش‌گیری در هر سطحی، برای ریاست محترم جمهور و همکاران ایشان در مورد ارتباطات مردمی، تعداد تماس‌ها، موضوعات، نحوه پیگیری و مرحله‌ای که پیام مردمی در لحظه گزارش‌گیری در آن قرار دارد، فراهم می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق "کد پیگیری" که در اختیارشان قرار می‌گیرد، نسبت به ثبت پیام‌هایشان مطمئن باشند و همچنین امکان پیگیری پیام‌‎های خود را از جهت رسیدگی مسئولان داشته باشند.
غرقی یادآور شد: با راه‌اندازی سیستم "سامد" بزودی شاهد پایان ارتباطات وقت‌گیر و پرهزینه و در عین حال کم دقت کاغذی مردم با رئیس جمهور خواهیم بود.

*طراحی سه ستاد مردمی در سفرهای دور چهارم
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به نحوه استفاده مردم این استان از سامد، با بیان اینکه این سیستم دو درگاه اصلی برای برقراری ارتباط مردمی دارد، گفت: تلفن 111 و سایت مرکز ارتباطات مردمی به صورت زنده و ارتباط مستقیم با کارشناسان خبره سامد و ضبط پیام از جمله این مزایا به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: در طول سفر به دلیل حجم بالای ظرفیت ستادهای استانی و شهرستانی ارتباطات مردمی، تلفن 111 و سایت مرکز، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را برای هدایت متقاضیان بر عهده خواهند داشت.
غرقی با بیان اینکه در سفرهای دور چهارم سه سطح از ستادهای مردمی طراحی شده است، گفت: سطح اول، ستاد مرکزی است که در استانداری هر استان تشکیل می‌شود.
وی هماهنگی و نظارت و مدیریت ارتباطات مردمی در جریان سفر استانی را وظیفه ستاد مرکزی برشمرد و گفت: این ستاد، مسئولیت پاسخگویی به مراجعین استانداری، هدایت مردم به ستادهای 27گانه در استان و همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ستادهای ارتباطات مردمی در شهرستان‎ها، اعزام نمایندگان رئیس جمهور، وزرا و معاونین آنها به شهرستان‎ها را به عهده دارد.
این مسئول با بیان اینکه ستادهای سطح دوم، ستادهای تخصصی هستند، گفت: در هر سفر به تعداد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ستاد تخصصی، غالبا در محل اداره کل متبوع آنها در مرکز استان تشکیل می‌دهیم.
وی پاسخگویی مراجعات مردمی را وظیفه این ستادها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در هر ستاد مسئولان تام الاختیار آن دستگاه به سرپرستی معاون وزیر یا معاون دستگاه مربوطه حضور دارند، در هر سفر استانی، دستاوردهای قابل توجهی را از این ستادها شاهدیم و بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، مردم هم از نحوه رسیدگی به مسائل‌شان در این ستادها راضی هستند. 
 
*برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان‌های هفت گانه استان با حضور وزرا
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه سطح سوم ستادها، ستادهای مستقر در شهرستان‌ها است، گفت: در واقع این ستادها تدبیر ریاست محترم جمهور برای دور چهارم سفرها به حساب می‌آیند.
وی خاطرنشان کرد: در سفرهای پیشین عده زیادی از شهروندان شهرستان‌ها، برای رساندن پیام‌شان به رئیس جمهور، خودشان را به زحمت می‌انداختند و از مناطق دور دست به مرکز استان می‌آمدند که این امر سبب شد که دکتر احمدی‌نژاد، برای رفاه حال مردم، دستور تشکیل ستادهای شهرستانی را صادر کنند.
غرقی تصریح کرد: این ستادها همچون ستادهای استانی با حضور معاونین وزرا و مدیران کل دستگاه‌ها به صورت تخصصی در همه حوزه‌ها با توجه به قابلیت بسیار بالایی که دارند به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های وزرا در شهرستان‌ها در دور چهارم سفر هیئت دولت، گفت: برگزاری جلسه شورای اداری با حضور وزرا و نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌ها و طرح معضلات، مسائل و نیازمندی‌های شهرستان با حضور مدیران و روسای ادارات شهرستان‌ها با نماینده هیئت دولت از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
غرقی ادامه داد: بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های شهرستانی، دیدار با خانواده‌های شهدا و نیز سرکشی به روستاهای محروم، ملاقات حضوری و چهره به چهره با مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها از دیگر برنامه‌های وزرا در شهرستان‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: در این فرصت برخی از طرح‌ها و پروژه‌های شهرستانی نیز با حضور وزرا در شهرستان‌ها، افتتاح می‌شود. 

*دیدار با قاطبه مردم اولویت برنامه رئیس جمهور است
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور در این سفرهای استانی، گفت: رئیس جمهور در هر سفر استانی دیدارهایی با قاطبه مردم در مرکز استان و همچنین در شهرستان‌ها دارند که تجلی مهرورزی دولت با آحاد ملت است.
وی برگزاری دیدارهایی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برنامه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که با مساعدت خاص نهاد و همکاری ستاد دیه و خیرین و کمیته امداد در هر استان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول