اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رئیس جمهور وارد سربیشه شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم نهبندان این شهر را ترک و برای حضور در جمع مردم سربیشه دقایقی پیش وارد این شهر مرزی شد.

رئیس جمهور وارد سربیشه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس جمهور که پس از سخنرانی در جمع مردم نهبندان بلافاصله با بالگرد به سمت سربیشه حرکت کرده بود وارد این شهر شد.
فرماندار سربیشه در حین ورود رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت:شهرستان سربیشه زادگاه مشاهیر زیادی است که دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران و دکتر مهدی بلالی‌مود پدر علم سم‌شناسی ایران از آن جمله هستند.
غلامرضا حسین‌پور افزود: در این شهرستان چندین بقعه مبارکه متعلق به امامزادگان وجود دارد که یکی از مشهورترین آنها آستانه مبارکه بی‌بی زینب خاتون (س) واقع در روستای کاهی بخش مود در 52 کیلومتری شهرستان سربیشه و در بخش مود در مجاورت روستای کاهین واقع شده است.
وی ادامه داد: محور فعالیت‌ اقتصادی سربیشه بر فرصت‌های کشاورزی استوار است و  وجود هشت دشت مستعد کشاورزی، 819 حلقه قنات و 193 حلقه چاه کشاورزی از مزیت‌های موجود در سربیشه است و سالانه 540 تن پسته، 850 تن انار و یک‌هزار و 800 تن محصول زرشک در این شهرستان تولید می‌شود.
 فرماندار سربیشه تصریح کرد: موقعیت استراتژیک و مرزی سربیشه سبب شده که مرز این شهرستان به عنوان تنها پایانه، گمرک و گذر رسمی استان خراسان جنوبی شناخته شود و زمینه اقتصادی و تجاری بسیار خوبی در منطقه ایجاد شود.
حسین‌پور ادامه داد: بازارچه میل 78 در فاصله 140 کیلومتری شهرستان سربیشه واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیائی در فاصله 150 کیلومتری مرکز استان فراه افغانستان قرار دارد.
شهرستان سربیشه به مرکزیت شهر سربیشه با مساحت 8 هزار و 251 کیلومتر مربع در شرق ایران، حاشیه شمال شرقی دشت لوت و در جنوب شرقی شهرستان بیرجند در محور بین‌المللی بیرجند زاهدان واقع شده است که از شمال و غرب به شهرستان بیرجند و از جنوب به شهرستان نهبندان و از شرق به کشور افغانستان محدود بوده و طول مرز مشترک آن با کشور افغانستان حدود 110 کیلومتر است.
شهر سربیشه در فاصله 66 کیلومتری بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی و 533 کیلومتری مشهد، مرکز استان خراسان رضوی و  395 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول