اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رئیس جمهور وارد درمیان شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در روز سوم از دور چهارم سفرهای استانی خود به خراسان جنوبی برای حضور در جمع مردم درمیان دقایقی پیش وارد این شهر شد.

رئیس جمهور وارد درمیان شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در آخرین سفر شهرستانی خود به خراسان جنوبی وارد شهرستان ورزی درمیان شد و مورد استقبال مردم شیعه و سنی این دیار قرار گرفت.
فرماندار درمیان پیش از ورود رئیس جمهور به خبرنگار فارس گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 85 تعداد جمعیت شهرستان 53 هزار و 794 نفر اعلام شده است.
رجبعلی براتی افزود: برابر سرشماری صورت گرفته در تابستان 87 تعداد 2 هزار و 895 خانوار عشایر با جمعیتی معادل 17 هزار و 591 نفر در شهرستان زندگی می‌کند.
وی ادامه داد: عشایر شهرستان بیشتر از طوایف عرب خزایی، عنانی، بهلولی ،زرک زهی، بلوچی، کلندرزهی، نخعی، نهتانی، بهمدی و تاجیک هستند.
فرماندار درمیان افزود: اقتصاد شهرستان درمیان به کشاورزی وابسته است به گونه‌ای که امرار معاش 90 درصد جمعیت شهرستان وابسته به کشاورزی است.
براتی ادامه داد: تولیدات صنعتی شهرستان در حال حاضر چندان قابل توجه نیست و در سال‌های اخیر اقدامات موثری در زمینه صنعت انجام شده، از جمله اینکه کارخانه سیمان باقران با ظرفیت 3 هزار و 500 تن در حال احداث است و در همین زمینه ناحیه صنعتی شهرستان در حال آماده‌سازی است.
وی گفت: در حال حاضر شش معدن سنگ تزیینی در سطح شهرستان وجود دارد که 68 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
براتی ادامه داد: میزان تولید مواد معدنی سالیانه حدود 23 هزار و 500 تن است ارزش افزوده این میزان تولید در سال 85 رقمی معادل 9 هزار و 495 میلیون ریال اعلام شده است.
وی تصریح کرد: بازارچه مرزی میل 73 یکی از چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی است که در فاصله 75 کیلومتری شهرستان درمیان و در فاصله 185 کیلومتری مرکز استان قراردارد.
فرماندار درمیان یادآور شد: این بازارچه فعالیت خود را از ابتدای سال 72 آغاز کرد و  در مجاورت پاسگاه مرزی میل 73 روبروی روستای کاریزک افغانستان واقع شده است و همچنین با شهرستان‌های انار دره، شنیدند و فراه افغانستان هم مرز است و هم‌اکنون تعداد 350 نفر روزانه به طور مستقیم در بازارچه فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول