اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به ‌مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی صورت گرفت؛

برگزاری سمینار بیداری اسلامی در دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سمینار بیداری اسلامی و سیاست غرب و آمریکا در خاورمیانه در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

برگزاری سمینار بیداری اسلامی در دانشگاه آزاد گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان امروز در سمینار  بیداری اسلامی و سیاست غرب و آمریکا در خاورمیانه که توسط تشکل سیاسی اسلامی همراهان در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ابعاد بیداری اسلامی را بین‌المللی و شتاب و تأثیر شگرفی بر تحولات سیاسی و فرهنگی داشته است.
سید یعقوب زراعت‌کیش بیان کرد: دولت امریکا برای تسلط بر خاورمیانه با سه هدف مشخص نقشه‌های شومی را طراحی و اجرا کرده است. 
وی تسلط بر مراکز نفتی و دولت‌های صاحب نفت، تأمین امنیت و سلطه اسرائیل و صهیونیسم بر خاورمیانه، مهار و یا انحراف اسلام سیاسی و کنترل جنبش‌های اسلامی برای جلوگیری از نفوذ این جریان به خارج از منطقه خاورمیانه را از جمله اهداف امریکا و دنیای استکبار عنوان کرد.
زراعت‌کیش تصریح کرد: انقلاب اسلامی در اصول دین، توحید، نبوت، معاد، قبله و قرآن با دیگر هسته‌ها و جنبش‌های اسلامی وحدت ماهوی داشت.
عالی‌ترین مقام دانشگاه آزاد اسلامی گچساران عنوان داشت: رفتار و عملکرد چند دهه‌ انقلاب جدیت و توانمندی ایران در دفاع از حدود اندیشه اسلامی را به نمایش گذاشت و مواضع روشن، مستقل و مبتنی بر احیای دین ایران اسلامی اعتماد و تعمیق اعتقاد آن‌ها به صداقت دینی انقلاب اسلامی را تقویت کرد.
زراعت‌کیش بیان کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان سکاندار جبهه اسلام و مسلمانان و جنبش‌های اسلامی در مواجهه با جبهه غرب به محوریت امریکا دارای دشمن مشترکی هستند که درصدد تسلط بر حدود جغرافیایی و به حاشیه راندن ایدئولوژی دین اسلام است.
وی با اشاره به فرارسیدن 13 آبان و با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمدن مادی غرب را در حال غروب و افول قرار داده است، گفت: امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ‌ویژه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می‌پردازند که ملت‌های مستضعف در تمام نقاط جهان بیدار گشته و علیه حکومت‌های استکباری به حرکت درآمده‌اند.
زراعت‌کیش خاطرنشان کرد: این سمینار با هدف بررسی تحولات منطقه و نقش انقلاب اسلامی در خیزش‌های مردمی در کشورهای اسلامی برگزار شده ‌است. 
استاد کشوری روابط بین‌الملل نیز در این سمینار بیان کرد: برپایی اعتراض‌ها را بر مبنای اسلام‌خواهی بوده و تحولات اخیر منطقه و کشورهای شاخ آفریقا در خصوص بیداری اسلامی و اعتراض به حاکمان دیکتاتور آنها، موج بیداری را در این کشورها رقم زده است و همواره شاهد سقوط حاکمان آن کشورها هستیم. 
نوذر شفیعی با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و به‌ خصوص آمریکا برای مصادره کردن این انقلاب‌ها به نفع خود در کشورهای مصر، لیبی، تونس، بحرین و یمن تلاش می‌کنند.
وی عنوان کرد: اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان سبب شده تا توازن مورد دلخواه غرب و آمریکا به واقعیت تبدیل نشود.
شفیعی تصریح کرد: جریان‌های حادث شده در خاورمیانه نتایج متعددی داشته و یکی از این نتایج، تضعیف جایگاه آمریکا در منطقه بوده است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: بی‌تردید هر اندازه که ملت‌های خاورمیانه به اسلام راستین روی بیاورند و ارزش‌های اسلامی را در زندگی سیاسی و اجتماعی خود به‌کار گیرند نقش دولت‌های مداخله‌گر در اعمال نفوذ در منطقه و به انحراف کشاندن خواست مردمی کاهش می‌یابد. 
شفیعی بیان کرد: مردم یک‌هزار و 400 شهر از 82 کشور جهان علیه نظام سرمایه‌داری و بی‌عدالتی جهانی تظاهرات کرده‌اند و این تظاهرات توسط مردم قاره‌های امریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه هر روزه شدت بیشتری پیدا می‌کند.
به گزارش فارس، در پایان این سمینار جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول