اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

شورای اطلاع‌رسانی به روابط عمومی‌ها هویت داد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اطلاع رسانی و معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: یکی از اقدامات شاخص این شورا هویت بخشی به روابط عمومی‌هاست.

شورای اطلاع‌رسانی به روابط عمومی‌ها هویت داد
سیروس صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از خروجی‌های شورای اطلاع‌رسانی استان ایجاد هماهنگی میان رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.
وی ادامه داد: خروجی دیگر شورای اطلاع‌رسانی تقویت روابط عمومی‌ها بوده که پس از بحث و گفت‌وگو در شورای اطلاع‌رسانی به این نتیجه رسیدیم که سطح روابط عمومی دستگاه‌های دولتی باید ارتقا یابد که این موضوع نیز مورد تصویب قرار گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: برای جبران ضعف برخی از روابط عمومی‌ها و تقویت علمی آنها، کلاس‌های آموزشی را به صورت کارگاهی و عملیاتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما اینکه آیا با برگزاری و دایر کردن این دوره‌های آموزشی وضعیت روابط عمومی‌ها را ارتقا داده یا خیر مطلب دیگری است.
وی افزود: از طرف دیگر جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان را فعال کرده‌ایم به طوری که سال جاری چندین جلسه در قالب شورا برگزار شده است.
صابری عنوان کرد: همچنین کمیته سیاستگذاری و ارزیابی روابط عمومی‌های استان را با حضور روابط عمومی‌های با تجربه و مجرب استان تشکیل داده‌ایم که این کمیته می‌تواند اتاق فکری برای حوزه اطلاع‌رسانی باشد.
وی اعلام کرد: بنابراین روابط عمومی‌ها در حال حاضر یک جایگاهی را پیدا کردند تا حرفشان را بزنند و مسائل مربوط به حوزه خود را از نگاه علمی و کارشناسی بررسی کنند و راهکار ارائه دهند به عبارتی می‌توان گفت که روابط عمومی‌ها هویت پیدا کردند و به دنبال ارتقا سطح خود هستند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین توضیح داد: حالا اینکه ما چقدر موفق می‌شویم باید دید که چقدر روابط عمومی‌ها موفق عمل می‌کنند، بنابراین باید سراغ این موضوع برویم که روابط عمومی‌ها نسبت به وضعیتی که باید داشته باشند ارتقا یابند زیرا یکی از وظایف مهم روابط عمومی این است که نتایج جلسات را اطلاع‌رسانی کنند و یا اینکه چقدر رسانه‌های استان در این خصوص پویا و فعال هستند البته قطع یقین قرار گرفتن این دو مقوله در کنار هم بیشترین تأثیر و امید بخشی را در بر خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را در مقابل هم قرار نداده‌ایم، وقتی می‌گوییم روابط عمومی سازمان، خود اقدام به تهیه و انعکاس اخبار جلسات کند برای این است که روابط عمومی کار اصلی‌اش اطلاع‌رسانی است.
صابری اظهار کرد: وقتی روابط عمومی اخبار و  اطلاعات سازمان را درست به رسانه‌ها ارسال کند کار رسانه‌ها را هم راحت کرده است؛ ما می‌خواهیم بگوییم که روابط عمومی رقیب رسانه نیست بلکه روابط عمومی و رسانه کاری را انجام می‌دهند که جمع آن می‌شود اطلاع رسانی، کار روابط عمومی مگر غیر از این است که ارتباط بین مدیر و اصحاب رسانه را برقرار کند که اگر غیر این موضوع باشد باید تصمیم دیگری گرفت.
وی تصریح کرد: روابط عمومی ارتباط بین رسانه‌ها را با مسئولان برقرار می‌کند و نتیجه جلسه را گزارش می‌دهد، حال رسانه‌ها از بین این اخبار و اطلاعات می‌خواهند روی دو تا چند بند مانور دهند این کاری است که شما می‌دانید و انجام نیز می‌دهید که البته کار خوبی است و باید دقت شود که اصل موضوع تغییری نیابد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: در استانداری تنها روابط عمومی دعوت به جلسه ندارد بلکه دبیر جلسه نیز می‌تواند تشخیص دهد که از رسانه‌ها دعوت شود یا نشود، روابط عمومی ارتباط با رسانه‌ها را با هدف اطلاع‌رسانی برقرار می‌کند.
وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها از نوع و سطح تعامل روابط عمومی‌ها رضایت ندارند و انتقاد دارند، اعلام کنند به طور مثال اگر خبر دیر ارسال شده یا کیفیت لازم را ندارد اینها  قابل اصلاح است، رسانه‌ها رصد کنند و بگویند که روابط عمومی در چند جلسه اطلاع رسانی مناسبی نداشته است تا بررسی کنیم.
صابری تأکید کرد: به چالش کشیدن مدیران در زمینه جایگاه روابط عمومی دستگاه‌ها اقدام بعدی در حوزه روابط عمومی‌ها بوده که پس از بررسی و اطمینان از اینکه فلان اداره کل در امر اطلاع‌رسانی خوب عمل نمی‌کرد با مدیر مربوطه نامه‌نگاری کردیم تا در راستای فعال‌سازی و تجهیز روابط عمومی سازمات متبوع خود اقدام کنند البته از روابط عمومی‌های فعال نیز در این مدت تقدیر به عمل آمده است.
وی گفت: از گذشته به روابط عمومی‌ها کمتر اهمیت می‌دادند و یک فرد با چند پست مسئولیت روابط عمومی را نیز به عهده داشت ولی امروز تعریف دیگری برای روابط عمومی داریم.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین یادآور شد: روابط عمومی قوی و کارآمد کسی است که می‌تواند با اطلاع رسانی دقیق و جامع مدیر دستگاه را به تحرک بیشتری وا بدارد که این هم از نتایج همان شورای اطلاع رسانی است و این امر با قوت در دست پیگیری است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول