اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانداری می‌گوید اینبار کمر همت بسته‌ایم؛

ساماندهی ساحل حسین‌آباد بندرعباس رویایی با تعبیر طولانی

خبرگزاری فارس: سال‌هاست که با وجود آمد و شد مسئولان متعدد در رده‌های ارشد استانی، شهرستانی و مدیریت شهری در هرمزگان، وعده ساماندهی ساحل حسین‌آباد (که به عنوان یکی از ورودی‌های اصلی اجناس قاچاق در بندرعباس مطرح است) عملی نشده است.

ساماندهی ساحل حسین‌آباد بندرعباس رویایی با تعبیر طولانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این شهر با برخورداری از طول ساحل بیش از 30 کیلومتر و تمرکز بافت جمعیتی در حاشیه ساحل در نوع خود به ویژه در زمینه واردات کالا دچار مسایل و مشکلاتی است که معمولا این مسئله مورد بحث نشست‌ها و کار گروه‌های مبازره با قاچاق کالا و ارز در این استان است.
هر چند طی سال‌های اخیر بخش اعظمی از ساحل بندرعباس به واسطه احداث خیابانی ساحلی خود به خود سامان یافته و در این راستا نباید از تلاش‌های استانداری و شهرداری غافل ماند، اما منطقه و ساحل حسین‌آباد این شهر که در مجاور اسکله صیادی پشت شهر قرار دارد، از سال‌های دور به عنوان باراندازی غیر قانونی مطرح بوده است.
طی سال‌های اخیر پیرامون مسایل مختلف این قسمت از ساحل بندرعباس بارها و بارها زمزمه اجرای طرح‌های بازدارنده به گوش رسیده است، اما آن گونه که از روند امور برمی‌آید گویا هیچ یک از این طرح‌ها موثر واقع نشده است به نحوی که با گذر از مجاورت این ساحل که اکنون در حاشیه خیابان ساحلی قرار گرفته است می‌توان به راحتی شاهد توقف شناورهایی بود که اقدام به تخلیه و بارگیری اقلام و کالای قاچاق می‌کنند.
همچنین علاوه بر این موضوع عبور دادن قایق‌ها و استفاده از حاشیه‌های خیابان‌ها به عنوان پارکینگ نیز از دیگر موضوعاتی است که اخیر فرمانداری بندرعباس نسبت به این موضوع واکنش داده است.
فرماندار بندرعباس که طی ماه‌های اخیر نیز در مورد این ساحل بیاناتی داشته است در بازدید اخیر خود از این ساحل همانند روزهای گذشته پیرامون ساماندهی ساحل نیز از تاکیدات استاندار جدید هرمزگان صحبت به میان آورده است.
عباس امینی‌زاده در روزهای اخیر در مورد ساماندهی بنزین فروشان حاشیه‌های خیابان‌ها در بندرعباس نیز در سخنان خود اعلام کرده است که این خواسته از طرف استاندار هرمزگان مطرح شده است.
حال فارغ از دیدگاه فرمانداری بندرعباس و استانداری هرمزگان نسبت به پدیده‌ها و موضوعات اجتماعی نباید فراموش کرد که ایجاد تغییر در روند و رویه اموری همانند مسایل صیادان و واردکنندگان کالا به دلیل رابطه مستقیم این امور با زندگی بخش اعظمی از مردم و خانواده‌ها نه تنها کاری آسان نیست بلکه مسئولان باید به فکر ایجاد پیش زمینه‌ها باشند چرا که تا زمانی که تقاضا مطرح است نمی‌توان به راحتی جلوی امور مربوطه را گرفت.
همچنین عباس امینی‌زاده فرماندار بندرعباس طی روزهای اخیر به همراه اکیپی از فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و پیمانکار اجرای بهسازی ساحل، با هدف نظارت بر فرآیند بهسازی مرحله نخست ساحل "حسین‌آباد" و "پشت‌شهر" در این قسمت از شهر حضور یافت.
وی در این راستا اظهار داشت: بهسازی و زیباسازی ساحل حسین‌آباد و پشت‌شهر یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیران ارشد استان بوده و با توجه بر تاکیدات استاندار بر لزوم سرعت بخشی به این مسئله با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن روی داد و امیدواریم در این بخش از شهر بتوانیم فضای ساحلی مناسب فراخور و در شان مردم شریف بندرعباس مهیا و آماده کنیم.
فرماندار بندرعباس در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی قایق‌های صیادی و غیر صیادی در این محله از شهر تصریح کرد: محل نگهداری قایق‌ها در خیابان نیست و سرگردانی آنها در سطح شهر زیبنده نیست.
امینی‌زاده در این راستا ادامه داد: طی نشستی که با صیادان و اعضا تعاون صیادی داشتیم مقرر شد تمام قایق‌های صیادی و غیر صیادی ظرف مدت کوتاهی از سطح شهر جمع‌آوری و پس از این مدت با هر قایقی که در خیابان مشاهده شود از طریق مجاری قانون برخورد شود.
فرماندار بندرعباس ضمن تقدیر از همکاری و تعامل تعاونی صیادان و مردم محلات ساحلی شهر (پشت‌شهر، حسین‌آباد، نایبند و خواجه‌عطا) خواهان توجه بیشتر به مسئله صید و صیادی از طریق دستگاه‌های مربوطه شد.
=========
امیرحسین توانگر
=========
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول