اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر تاجیکستان تشریح کرد؛

نقش بندرعباس در ترانزیت کالاهای تاجیکستانی‌ها

خبرگزاری فارس: سفیر تاجیکستان گفت:‌ پس از استقلال تاجیکستان، بخش اعظمی از صادرات و واردات این کشور به دنیا از طریق بندرعباس انجام می‌شود.

نقش بندرعباس در ترانزیت کالاهای تاجیکستانی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دولتعلی حاتم‌اف شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه نخستین بار است که در بندرعباس حضور می‌یابد، اظهار داشت: احساس می‌کنم که خلق و خو و صمیمیت مردم و مسئولان این شهر نیز همانند هوای آن گرم و دوست‌داشتنی است.
وی با بیان اینکه قدمت و تاریخ منطقه هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس بسیار بالا و در خور توجه است، ابراز داشت: بخش اعظمی از صادرات و واردات مردم در تاجیکستان به دنیا پس از استقلال این کشور از طریق بندرعباس انجام می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: مناسبت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو و کشورهای همجوار روز به روز بیشتر شود.
علاوه بر سفیر تاجیکستان در این نشست مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو،‌ معاون دبیر کل اکو، نماینده حقوقی سازمان‌ بین‌المللی جاده‌ای، نماینده مدیریت کانتینر سازمان بین المللی جاده‌ای و نماینده کمیسیون اقتصادی اروپا نیز حضور داشتند.
یادآور می‌شود علاوه بر برگزاری همایش مذکور بیش از 50 میهمان خارجی در کنار میهمانان اکو و سفیر تاجیکستان روز دوشنبه در در مراسم بدرقه رسمی نخستین قطار به مقصد آلماتی (قزاقستان) نیز شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول