اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به همت انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان محقق شد؛

برگزاری هفتمین دوره نمایش آثار هنرمندان جهان در بندرعباس

خبرگزاری فارس: به همت انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان، هفتمین دوره نمایش آثار هنرمندان معاصر جهان در سالن هنرمندان فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

برگزاری هفتمین دوره نمایش آثار هنرمندان جهان در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوذر نوروزی‌نژاد رئیس انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان در حاشیه برگزاری هفتمین دوره نمایش آثار هنرمندان جهان در بندرعباس گفت: در این دوره به آثار هنرمند هندی‌الاصل انگلستانی، "آنیش کاپور" پرداخته شد.
وی افزود: "آنیش کاپور" از هنرمندان فرم‌گراست، آثار او در نقاط مختلف جهان به نمایش در آمده و توانسته چالش‌های فراوانی را در هنر معماری و مجسمه سازی ایجاد کند.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان ادامه داد: آثار خلق شده این هنرمند را می‌توان حد واسط معماری و مجسمه سازی طبقه بندی کرد، هر چند وجه تمایزهایی هم وجود دارد.
نوروزی اضافه کرد: طی شش دوره نمایش آثار هنرمندان معاصر جهان، استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان هنرهای تجسمی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برگزاری این دوره‌ها نقش موثری در ارتقای دانش و پیشرفت هنرمندان تجسمی استان داشته است.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از برگزاری کارگاه طراحی به صورت مستمر در روز شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسرای طوبی خبر داد.
نوروزی در این راستا گفت: طراحی به عنوان هنر پایه شناخته می‌شود و درک و فهم صحیح از آن می‌تواند نقش مهمی در ارتقا سطح کیفی هنری ایفا کند.
وی افزود: انجمن هنرهای تجسمی در نظر دارد علاوه بر کارگاه طراحی، کارگاه دیگری در زمینه نقاشی، حجم و هنرهای جدید معاصر برپا کند.
نوروزی اضافه کرد: مسئولیت این کارگاه بر عهده "احسان میرحسینی" از هنرمندان جوان استان است و حضور تمامی علاقه‌‌‌مندان به هنرهای تجسمی در این کارگاه آزاد است.
این فعال هنری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی استان هرمزگان خبر داد و گفت: در مرحله نخست شرکت کنندگان با ارائه تصویر نمونه آثار خود به همراه مدارک مورد نیاز متقاضی شرکت خواهند بود و پس از بررسی نمونه آثار، هنرمندان برگزیده به جشنواره دعوت و پس از حضور در کارگاه دو روزه، آثار خلق شده در کارگاه مبنای داوری نهایی خواهد بود.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای شرکت در جشنواره مذکور تکمیل فرم شرکت در جشنواره، دو قطعه عکس، کپی شناسنامه و تصویر نمونه آثار هنرمند روی سی‌دی الزامی است.
نوروزی افزود: چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی در چهار رشته نقاشی (طبیعت بی‌جان، طبیعت و آزاد)، طراحی (طبیعت بی‌جان، طبیعت)، گرافیک (پوستر، تصویرسازی، نشانه) و حجم و سفال برگزار می‌شود و آخرین مهلت ثبت نام نیز تا نوزدهم ماه جاری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول