اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت آب منطقه‌ای؛

آزادسازی 6 هکتار از اراضی رودخانه بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از آزادسازی شش هکتار از اراضی تصرف شده بستر رودخانه چهچکور توسط زمین خواران خبر داد.

آزادسازی 6 هکتار از اراضی رودخانه بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زیرراهی ظهر امروز طی بازدید از این اراضی اظهار داشت: با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای و همکاری مراجع قضایی و انتظامی این اراضی که شامل 15 باب مغازه و دیوارکشی غیرمجاز شده بود از چنگ زمین خواران آزاد شد.
وی افزود: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب هر گونه دخل و تصرف و حفاری در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های آبراه‌ها ممنوع است و با متصرفان برخورد می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه تصرف بستر رودخانه‌ها باعث تغییر مسیر سیلاب و خسارت مالی و جانی می‌شود، افزود: قانونگذار به منظور حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیل، واگذاری آنها را ممنوع کرده است.
زیرراهی اضافه کرد: در حال حاضر طول رودخانه‌های شاخص استان یک‌هزار و پنج کیلومتر است که تاکنون 915 کیلومتر از آنها تعیین حد بستر و حریم شده و بقیه نیز تا پایان سال‌جاری تعیین حد بستر و حریم می‌شوند.

* انسداد 5 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در کهورستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی در هفته جاری پنج حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در منطقه کهورستان مسدود شد.
وی در این رابطه افزود: از این پنج حلقه چاه سالانه یک‌میلیون متر مکعب آب برداشته می‌شد که با انسداد آنها این میزان آب به سفره‌های آب زیرزمینی برخواهد گشت.
زیرراهی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای برای حفظ سفره‌های آب زیرزمینی، از هرگونه حفر و بهره برداری از چاه‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند.
حفر چاه جدید در سفره‌های زیرزمینی که هم‌اکنون محل تامین آب و امرار معاش کشاورزان منطقه است باعث به هم خوردن تعادل آب و محدودیت برداشت توسط کشاورزان دارای چاه‌های مجاز است به گونه‌ای که با گذشت زمان موجب خشک شدن چاه‌های کشاورزی می‌شود.
زیرراهی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان با استناد به قانون توزیع عادلانه آب، با تمام توان از اضافه برداشت و حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول